Štáb britského automobilového pořadu carwow se rozhodl připravit analýzu nejbohatších automobilových společností za posledních zhruba 20 let.
Ačkoliv byl donedávna trh s automobily v obležení především Němci, Italy, Francouzi, Japonci a Američany, do budoucna by se mohly objevit velmi překvapivé změny. Analýzy nejbohatších automobilových společností za posledních zhruba 20 let a současné informace na trhu totiž vypovídají o zajímavých možných důsledcích, které nelze vyloučit. Podívejte se tak na rozbor toho, jak se tito giganti na trhu postupem času změnili a co je možná čeká.
Velcí hráči si trvale udržují vysoké pozice
Přestože si velcí hráči v průběhu let udrželi své vysoké pozice, došlo také k mnoha změnám. Na začátku byly na vrcholu Toyota, Mercedes a Honda, ale později došlo k určitému přeskupení. Přestože si Toyota drtivou většinu posledních dvou desetiletí držela první místo, Mercedes mezitím nahradil Volkswagen. Honda tak byla v následujících letech odsunuta Mercedesem na 4. místo.
Jen v roce 2021 však Tesla zcela předčila ostatní konkurenci a nechala Toyotu i Volkswagen daleko za sebou. Zajímavé ale také je, že v posledních letech se do elitní skupiny nejdražších značek světa dostaly Ferrari a čínské značky BYD a Great Wall. Jak je vidět, tyto značky se silně prosazují nejen na trhu s elektronikou, ale také v automobilovém průmyslu. Ačkoliv po Evropě v současné době není jediný showroom výrobce z dalekého východu, není jisté, zda se to do budoucna nezmění.
Obsadí Čína v budoucnu trh s automobily?
Trh s automobily byl donedávna v obležení Němců, Italů, Francouzů, Japonců a Američanů. Všichni si však určitě dobře pamatujete na příchod čínských telefonů do Evropy, které z hlediska konkurenceschopnosti převálcovaly všechny ostatní značky. Zda tomu tak bude i v případě automobilů, nebo ne, to se teprve uvidí. Podívejte se tak na analýzu značek v níže uvedeném videu:
Evropská unie a Spojené státy prozatím soustavně a účinně omezují vstup čínských výrobců automobilů na západní trhy. Jak však vyplývá z analýzy provedené společností carwow, ani ty největší korporace se zavedenou pozicí nemohou usnout na vavřínech. Aby si jejich vozy udržely konkurenceschopnost, musí je neustále inovovat. Můžete to vidět například v současné době, kdy spousta výrobců automobilů se spalovacími motory čelí novým výzvám v oblasti elektroniky.