Auta, která byste neměli za žádnou cenu kupovat. Nový žebříček nejméně spolehlivých modelů sestaven

Koupit nebo nekoupit, otázka za milion. Uživatelské recenze jsou nejcennější a neocenitelnou pomůckou, jak koupit auto a nenaletět, vyplatí se jim naslouchat.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Uživatelské recenze, pokud jsou psány korektně a objektivně, jsou tím nejlepším vodítkem a ukazatelem spolehlivosti. To se týká nejenom aut, ale obecně všech produktů a služeb, doporučení prodává a negativní reklama funguje naopak. Britský magazín WhatCar! Patří mezi renomované publikace a díky dlouholeté tradici a široké čtenářské základně lze jistě jeho závěry považovat za relevantní. Jaké automobily byly označeny jako nespolehlivé?

Japonec až na konec. Opravdu!

Výsledky vychází z analýzy 178 modelů 30 automobilových značek. Na základě zkušeností byl stanoven index kvality, který označil ta nejlepší, ale také ta nejhorší, chápejte nejméně spolehlivá, auta. Vítězem ankety „anti-popularity“ se stal Nissan X-Trail třetí generace, s indexem spolehlivosti 59,7 %. Téměř 40 % dotázaných uvedlo problémy snad se všemi systémy, kromě integrované navigace. Téměř polovina těchto crossoverů byla opravena v záruce a čtvrtina majitelů hradila servis v přepočtu za více než 50 tisíc Kč.

i

Do žebříčku nespolehlivých aut pronikly také modely značky Land Rover. U těch bohužel je jistá úroveň nespolehlivosti a inklinace k technickým potížím už tak trochu tradicí. Nicméně naftový Land Rover Discovery získal 72,1 % v ratingu spolehlivosti, Discovery Sport pak 82,1 %. Díky elektrikářským potížím. Příbuzný Range Rover Evoque utržil hodnocení 82,6 %.

I prémiová auta jsou nespolehlivá

Nissan znovu, teď zde máme Qashqai druhé generace s indexem 86,6 %. Jde zejména o naftové specifikace, s problémy s motory, bateriemi a s karosářskými obtížemi. Nissan Juke s kódovým označením YF15 má index spolehlivosti 83,8 % a závady na motoru, baterii, karoserii a na zavěšení.

V žebříčku anti-popularity je Peugeot 2008, také s naftovým agregátem. Jeho index je 85,2 a detekované závady se týkají zavěšení, baterie a brzd. Do seznamu pronikl i populární prémiový model německé značky Audi. Modelová řada A6 získala 85,3 % díky elektrikářským problémům. A to nejlepší nakonec, trochu ironicky, ale i bez ironie, máme zde Porsche. Model Cayman 718 se 73,5 % a potížemi s odpružením a neduhy na karoserii.

Kompletní žebříček nejhorších 25 aut

  • 1. Nissan X-Trail (2014-2021)
  • 2. Land Rover Discovery diesel (2017-současnost)
  • 3. Porsche 718 Cayman (2016- současnost)
  • 4. Volkswagen Touran (2015- současnost)
  • 5. Ford Fiesta benzín (2017- současnost)
  • 6. Audi Q5 diesel (2008-2017)
  • 7. Range Rover Evoque (2011-2017)
  • 8. Volkswagen Polo benzín (2018- současnost)
  • 9. Jaguar E-Pace (2017- současnost)
  • 10. Range Rover (2013- současnost)
  • 11. Peugeot 2008 (2013-2019)
  • 12. Land Rover Discovery Sport (2014-současnost)
  • 13. Audi A6 (2011-2018)
  • 14. Range Rover Evoque (2019-současnost)
  • 15. Alfa Romeo Giulia (2016- současnost)
  • 16. Range Rover Sport diesel (2013-současnost)
  • 17. Nissan Juke benzín (2010-2019)
  • 18. Fiat Abarth 124 Spider (2016-2019)
  • 19. Mercedes A-Class (2018-současnost)
  • 20. Peugeot 3008 diesel (2017-současnost)
  • 21. Audi A6 (2018-současnost)
  • 22. Jaguar I-Pace (2018-současnost)
  • 23. Opel Astra (2015-současnost)
  • 24. Nissan Qashqai diesel (2014-2020)
  • 25. Opel Mokka X (2016-2019)

Co vy, vnímáte hodnocení podobně, a pokud vlastníte uvedená auta, souhlasíte?

Zdroj: WhatCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
79 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články