Brněnský autobazar ukrývá bílého jednorožce. Volvo V70 s 2.0 motorem bez turba, manuálem a nízkým nájezdem

Že se švédské vozy vyznačují robustní konstrukcí a dlouhověkostí, je obecně známo. Tento k nim přidává ještě malý nájezd, jednoduchý motor a dobrou cenovku.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý
Dalších 22 fotografií
Dalších 22 fotografií
                   

Probíral jsem se před několika dny zajímavými inzeráty na českých inzertních webech a popravdě na mne velké Volvo V70 hned „nevyskočilo“. Pochopitelně, Ferrari s podpisem Kimiho Räikönena to není, unikátní Lotus s volantem vlevo také ne. Jakmile jsem ale inzerát rozkliknul, bylo mi vše jasné: tohle je přesně to auto, jaké by se dnes prodalo bez problémů jako nové a o zájemce by přitom nemělo nouzi. Jednoduché, velké rodinné kombi bez turba a automatu. Takové, jakých kdysi byly miliony. A už nejsou. Pojďme se na něj podívat.

Velká a jednoduchá kombi byla kdysi normou

Úvodem se musím přiznat k lekhé nostalgii, která se zajímavým způsobem k tomuto Volvu váže: před dávnými (hodně dávnými) lety jsem jezdil ve dvou starších Passatech Kombi B3/B4, jednou 1,8 a jednou 2,0 benzín. Pochopitelně bez turba, je to skoro třicet let zpátky. Nicméně, speciálně ten dvoulitr byl na denní provoz nesmírně příjemná záležitost, kdy jste o tom autu v podstatě nevěděli. 85 kW kupodivu zcela stačilo, auto jenom sloužilo, moc za to nechtělo a v servisu stačilo měnit olej. Ideální.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě

Odvezl jsem v něm ledničku stejně jako stohy časopisů k distribuci, stokrát v něm vzadu „v kufru“ přespal. Před pár dny jsem na podobný „kousek“ natrefil na jednom parkovišti. Unavený a malinko sešlý věkem stál zaparkovaný ve společnosti nového Joggeru a musel jsem se až zasmát, jak nevýrazně, možná až bojácně vedle toho Joggeru vypadá. A o kolik je proti té Dacii menší. Zajímavý paradox. Kdysi to byla střední třída od VW a typické auto pro stejnou střední třídu, myšleno pochopitelně v sociálních vrstvách.

Dvoulitrový atmosferický „benzín“ vydrží věky

Zkrátka dvoulitrové, velké kombi se bralo za jakousi volbu rozumu, za ideální kompromis pro podnikání a práci přes týden a sport a rodinu během víkendu. S příchodem TDI motorů se pochopitelně dvoulitrové (a další benzínové) kubatury dostaly trochu na vedlejší kolej, nicméně od doby ranných (a nezničitelných) TDI se doba opět proměnila. Moderní, malé motory s turbem, často „kulhající“ na jeden válec jsou svoji složitostí a servisní náročností místy docela jinde. O schopnosti vydržet statisícové nájezdy nemluvě.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý

Jednoduchý, atmosfericky plněný spalovací motor bez jakýchkoli „fíčur“ je naopak zařízení, které s trochu základní údržby a trochou slušného zacházení svého majitele nijak zásadně neobtěžuje. Dávej mi pravidelně (přiměřeně kvalitní) olej, tankuj obyčejný benzín, občas mi kup nové svíčky a podívej se na rozvody – a víc od tebe nežádám, můj pane. Mnohým tohle musí znít jako rajská hudba. Zejména pokud už na svém moderním turbodieselu měnili turbo, vstřikovače, EGR ventil, dvouhmotový setrvačník a palivové čerpadlo (ideálně najednou).

Volvo V70 jako švédský etalon robustnosti a odolnosti

A že tato „sestavička“ (navíc nikterak výjimečná) dokáže někdy nemile nabourat rodinný rozpočet, je asi zcela jasné. Proto si myslím, že nenáročné, robustně sestavené a jako bonus i bezpečné kombi, s obyčejným motorem a „obyčejným“ manuálem by mnohé zájemce o ojeté auto mohlo nadchnout. Volvo jeho produkci začalo v roce 2007 a ukončilo v roce 2013, tento konkrétní kus z nabídky prodejce Auto Šerý v Brně je z roku 2009 a má najeto pouhých 95 000 kilometrů.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Auto Šerý

Doložených navíc dokonale vyplněnou servisní knihou, vedenou prvním, a zřejmě velmi pečlivým majitelem. Jak je z fotografií patrné, Volvo je opravdu v mimořádném, extra zachovalém stavu, netknuté korozí. Interiér vypadá od pohledu jako nový. Nepoškrábané plasty, neosahané vypínač a především dokonalé, neprosezené a nezborcené sedačky Volvo, jež jsou vyhlášené svým pohodlím a odolností. To vše ve finále ukazuje, proč jsou interiéry Volva tak ceněné.

Motor zcela vyhovujících parametrů

Pobyt v takovémto interiéru vás přenese do kategorie vozů s dvojnásobnou (spíše trojnásobnou) cenovkou, než jaká je na autě uvedena nyní. Dvoulitrový motor vám pro zpříjemnění nabídne 107 kW výkonu a 190 Nm točivého momentu, speciálně ta druhá hodnota se ale některým může jevit jako z přeplňovaného motoru o polovičním obsahu. Nicméně, dost záleží co od tohoto Volva budete očekávat. Pokud jezdíte stále v pěti lidech a máte rádi výkonovou rezervu pod pedálem plynu, bude motor pracovat už poměrně hodně neefektivně. A projeví se to i na spotřebě.

Klidná jízda mu sluší

Pokud jste však vyznavači klidné jízdy, neradi překračujete limity svoje i vozidla, bude pro Vás toto Volvo nečekaně dobrým parťákem. Spotřebu přitom udržíte bez problémů kolem 8 litrů na 100 kilometrů. Do kufru se pak vejde opravdu mnoho (585 litrů) a před sebou budete mít perspektivu dlouhých let bez nečekaných (a drahých) výdajů. Za cenu 255 tisíc korun, za kterou je momentálně toto Volvo k mání, máte moje jednoznačné doporučení. Více informací pak najdete přímo v linku pod článkem.

Galerie

Dalších 22 fotografií
Dalších 22 fotografií

Co na něj říkáte? Že vypadá jako nové?

Zdroj: Auto Šerý
Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články