Dacia vytáhla trumfové eso: Představila nový motor, pro modely Škoda a Kia jde o značnou hrozbu. EU se spokojeně usmívá

Dacia pokračuje ve své modelové ofenzívě. Elegantní a chytře postavený kompakt míří s novým motorem přesně do „revíru“ koncernového tříválce 1,0 TSI.

i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
i Zdroj fotografie: Dacia
Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií
                   

Kdo si pamatuje úplně první generaci Sandera, musí se smát ještě teď. Jak kdosi poznamenal v jedné recenzi, jeho interiér zůstal někde v patnáctém století. Nebo možná ještě hlouběji v minulosti. Dacia se znovu „rozjížděla“, snaha o naprostý low-cost a maximální efektivitu Renaultu (čtěte: „chceme do toho Rumunska co nejméně nasypat a co nejvíc tvrdých euro dostat zpátky“) byla patrná na každém milimetru toho auta. Interiér byl opravdu úsměvný, to snad i Lada vypadala lépe. Jenže, časy se mění. Sandero nové generaci se má k světu. A od teď i se solidní dávkou koní pod kapotou. Tak se na něj pojďte podívat.

První generace: akcent na nízkou cenu

Pro pobavení přikládám něco fotografií z interiérů první generace, nicméně ještě důležitější než vizuální byl možná osobní kontakt s těmi tvrdými a opravdu ukrutně nevzhlednými plasty. Nějakou shodou okolností jsem v jednom takovém Sanderu tehdy absolvoval krátkou cestu s mojí kolegyní, která z něj byla naprosto nadšená. První nové auto v jejím životě, chápu, to je pokaždé milník. A pochopitelně jsem se zdržel jakýchkoli komentářů, poslední, co jsem chtěl, bylo kazit jí radost nějakými nemístnými vtipy o rumunské kvalitě v pátek odpoledne. Mimochodem, má to Sandero tuším dodnes.

iZdroj fotografie: Dacia

A jakkoli byly začátky u Dacie těžké (u koho ostatně nejsou), její úspěch nakonec překvapil podle mého soudu i samotný Renault. A možná změnil trochu politiku a styl, jakým Francouzi začali Dacii vnímat. „Pojďme dále v režimu low-cost, ale už ne tak vulgárně levný a okatě odbytý, spíše najít ideální poměr výkon/cena a dělat přesně ta auta, jaká konkurence momentálně nemá. A obsazujme s nimi všechna ta prázdná místa na trhu, která na něm momentálně jsou“. A jak řekli, tak učinili, a učinili tak velmi dobře.

Dacia jako pravý „game changer“

Protože Dacia se postupně začala objevovat v marketingových studiích těch největších hráčů, kteří s ní zkrátka museli počíta. Když se podíváte na tu už stokrát „omletou“ fotografii „Dacia týmu“ dojde vám, proč. Tohle je totiž ideálně namíchaná nabídka pro segment zákazníků, kteří si auto kupují za svoje. Kompaktní crossover s pohonem čtyř kol, prostorné kombi pro 7 se zvýšenou průchodností, malé auto pro dva a další. A malé Sandero je nyní možné objednat s novým motorem.

Stačí zvolit verzi Stepway a výbavu Essence a v nabídce se objeví motorizace 110 TCe. Výkon 110 koní není sice na první pohled nic, z čeho by měl člověk uvažovat o změně světa názoru, nicméně Sandero je jednak poměrně lehké auto (1238 kilogramů), jednak se s tímto motorem spojen zcela dostatečný točivý moment 200Nm. A to je již celkem slušná porce na to, aby malá Dacia opravdu nebylo brzdou provozu. Za cenu 409 tisíc korun tak nejen pro Fabii o stejném výkonu z tříválce 1,0 TSI vzniká zajímavá konkurence. Zbytek už je na nás, zákaznících. Jaká by byla vaše volba? Výbor evropské unie se z nízkých emisí spokojeně usmívá.

Galerie

Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií

Škoda, Kia nebo Dacia? Jak by to dopadlo u vás?

Zdroj: Dacia
Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články