Dekra provedla vlastní crash testy elektromobilů. Zjišťovala riziko požáru

                   

Požáry elektromobilů jsou dnes velmi diskutovaným tématem. Mohou začít hořet během jízdy, jenom tak při stání, stejně jako při nabíjení. Největším rizikem však může být vznik požáru bezprostředně po autonehodě. Jak velké je toto riziko se rozhodla otestovat Dekra a provedla několik svých vlastních crash testů.

Pokus se dvěma vozidly

Nemělo se jednat o žádné rozsáhlé crash testy, ale spíše o zkoušku, zda běžný elektromobil nebude po nárazu hořet. Dekra se rozhodla sáhnout pro značky Renault a Nissan a podrobila je několika testům. Ty měly simulovat především riziko nárazu do stromu. Místo něho byl v testu použitý masivní sloup. Testoval se jak náraz čelní, tak se testoval, i náraz boční.

i

V různých rychlostech

Testovaly se nejenom různé druhy nárazů, pokud jde o místo, kde se strom může setkat s vozem. Vyzkoušelo se také několik rychlostí, a to od té nejpomalejší kterou byla šedesátka, až po tu nejrychlejší, kterou byla rychlost 84 kilometrů v hodině.

i

Simulace reálného stavu

Během testů mělo dojít primárně k simulaci nehod, ke kterým může dojít a ke kterým dochází zcela běžně. Zatímco u aut se spalovacími motory je riziko vzniku požáru celkem malé, u elektromobilů se vlivem použití akumulátorů může zvyšovat. Dekra chtěla zjistit, zda je problém skutečně tak velký, jak se o něm v poslední době mluví. Výsledky testů však pozitivně překvapily.

i

Žádné auto neshořelo

Cílem testu Dekra nebylo zjištění toho, jak je vůz bezpečný z hlediska deformačních zón nebo jak budou ochráněni cestující. Cílem bylo zjistit, zda elektromobil nezačne hořet. Zde musíme říci, že výsledky dopadly velmi dobře. Ani jeden z testovacích elektromobilů hořet nezačal. A to i přesto, že následné fotografie jasně potvrzují, že jeho baterie byly nárazem výrazně zdeformované. Podle Dekry to ukazuje na správnou a bezpečnou konstrukci samotných akumulátorů, stejně jako na perfektní funkčnost systémů nouzového vypínání napětí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články