Do Říma jen s benzínem a elektřinou. Město zakázalo vjezd dieselům

                   

Máme tu další město, které se připojilo k mnohým metropolím, které se rozhodly bojovat za lepší ovzduší. A to tak, že do svých center zakážou vjezd automobilům s naftovým motorem. Nyní je tím místem Řím, které je velmi vyhledávanou italskou turistickou destinací. Kdo se do města chystá vozem, který má pod kapotou naftový motor, ten by měl zpozornět. Sankce jsou vysoké.

Pokuty ve stovkách eur

Pokud se najde někdo, kdo zákaz nebude respektovat a vypraví se do Říma naftovým autem, riskuje poměrně tučnou pokutu. Ta se odvíjí hlavně od stáří vozu a toho, jak moc bude tuto významnou turistickou oblast znečišťovat. Ani ta nejnižší sazba však není nijak malá. A ta nejvyšší už je opravdu astronomická. V případě porušení tohoto zákazu hrozí řidičům postih ve výši 168–679 EUR.

Kam se nesmí?

Jak striktní je omezení vjezdu naftových automobilů do Říma? Město zakázalo vjezd nejenom do nejužšího centra, ale také do jeho přilehlých oblastí. Nutno říci, že tento zákaz více dopadne na místní než na turisty. Ty většinou svým vozem nezajíždějí až do středu města, ale nechají ho někde na okraji na záchytném parkovišti. Radnice Říma zároveň usuzuje, že se toto nařízení nedotkne žádného velkého počtu místních lidí, i když statistiky hovoří o tom, že by se nové nařízení mělo týkat až 230 000 vozidel. Jejich majitelé tak budou muset inovovat vozový park, nebo využít hromadnou dopravu.

Zákaz neplatí pro všechna naftová auta

Zákaz vjezdu naftových aut není v Říme zase až tak striktní, jak to vypadá. Město nezakázalo vjezd všem, ale jenom těm starším, které mohou ovzduší skutečně reálně znečišťovat. Vozidla, která nesplňují alespoň normu Euro 3, mají do Říma zákaz. Ostatní auta mají vjezd povolen. Otázka však zůstává, co bude v následujících letech a zda nedojde k dalšímu zpřísnění tohoto nařízení. Dá se očekávat, že s nástupem nových norem a s tím, že současná auta budou stárnout za několik let ani Euro 3 nebude dostačovat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články