Drift se jako samostatný druh automobilového závodění nejprve prosadil v Japonsku v šedesátých letech minulého století. V zemi vycházejícího slunce se tomuto stylu nejprve věnovali amatérští jezdci, kteří se utkávali na utajených závodech v japonských horách.

Ale protože jde o vizuálně velmi atraktivní sport, nejprve se drift přesunul na předměstí velkých měst, stále ještě neoficiálně, a o dekádu později i na oficiální závodní polygony. Z Japonska se drift rychle rozšířil do Spojených států a odtud i do dalších zemí.

Velmi nebezpečný koníček

I nadále však platí, že drift patří k nejnebezpečnějším druhům automobilových sportů. A to už ze své podstaty. Jezdci totiž závěrně uvádí do řízeného přetáčivého smyku, který nemilosrdně likviduje pneumatiky. Trpí ale i další části vozu, a tak je běžné, že ze závodů jezdce vyřadí technické potíže. V tom lepším případě jen nedojede, v tom horším ošklivě nabourá.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Yuga.ru

Smrtelná nehoda v Rusku




O nebezpečnosti driftu se nedávno přesvědčili také fanoušci v ruském Krasnodaru. Řidič závodního speciálu BMW M4 ztratil nad svým vozem kontrolu a ve vysoké rychlosti narazil do sloupu pouličního osvětlení. Při nehodě zemřeli všichni čtyři pasažéři. Tři spolujezdci byli na místě mrtví, mladý řidič byl s mnohočetnými zraněními a zlomeninami převezen do nemocnice. Také jeho zranění však bohužel byla neslučitelná se životem.

Drift na silnice nepatří

Ruská média přičítají nehodu nepřiměřenému sebevědomí a rychlé jízdě mladíka, který měl řidičský průkaz teprve dva roky. Policisté pak upozorňují, že drift je opravdu nebezpečný, a že provozování tohoto sportu na běžných silnicích může být v Rusku klasifikováno dokonce jako veřejné ohrožení, tedy trestný čin. Pokud bude někdo na území Ruské federace při driftování přistižen, může na místě přijít o řidičský průkaz a celá záležitost může mít i soudní dohru.