Vzhledem k připravované emisní normě Euro 7 jsou elektromobily velmi diskutovaným tématem. Je samozřejmé, že při provozu jsou ekologičtější než klasické motory. Otázkou však zůstává, jak je tom produkce CO2 při výrobě elektřiny, baterií a vlastního vozidla. Úspora tak velmi závisí na konkrétním státě a jeho přístupu k výrobě pohonu pro elektromobily. O desítky procent více CO2 Největším problémem elektromobilů je výroba baterie, které je největším emitorem CO2. Odborníci s MIT Energy Initiative spočítali, že při výrobě elektromobilu vznikne až o 40 % více emisí než při výrobě klasického automobilu (někteří uvádí dokonce 70 %). Největším producentem je právě výroba baterie. Současně přes 90 % jich vyrobí Čína v obrovských továrnách, které jsou poháněny fosilními palivy. Komplikovaná také bývá doprava baterie. Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek. Vaše E-mailová adresa Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů Chci navíc zasílat akční nabídky od důvěryhodných partnerů Mám zájem Problém je také v těžbě surovin, která je kritizovaná za neetický přístup k pracovníkům a její neekologičnost. Bude tedy muset dojít k tzv. dekarbonizaci sítě. To je však velký společenský a politický problém, který se nevyřeší ze dne na … Pokračování textu Další tvrdá rána pro EU a elektromobily. Odborníci spočítali reálné emise a odhalili, že jsou vyšší než klasické motory
Pro vložení na váš web používající WordPress, zkopírujte a vložte tuto adresu URL
Pro vložení obsahu, zkopírujte a vložte tento kód na váš web