Další tvrdá rána pro EU a elektromobily. Odborníci spočítali reálné emise a odhalili, že jsou vyšší než klasické motory

Vzhledem k připravované emisní normě Euro 7 jsou elektromobily velmi diskutovaným tématem. Je samozřejmé, že při provozu jsou ekologičtější než klasické motory. Otázkou však zůstává, jak je tom produkce CO2 při výrobě elektřiny, baterií a vlastního vozidla. Úspora tak velmi závisí na konkrétním státě a jeho přístupu k výrobě pohonu pro elektromobily. O desítky procent více CO2 Největším problémem elektromobilů je výroba baterie, které je největším emitorem CO2. Odborníci s MIT Energy Initiative spočítali, že při výrobě elektromobilu vznikne až o 40 % více emisí než při výrobě klasického automobilu (někteří uvádí dokonce 70 %). Největším producentem je právě výroba baterie. Současně přes 90 % jich vyrobí Čína v obrovských továrnách, které jsou poháněny fosilními palivy. Komplikovaná také bývá doprava baterie. Problém je také v těžbě surovin, která je kritizovaná za neetický přístup k pracovníkům a její neekologičnost. Bude tedy muset dojít k tzv. dekarbonizaci sítě. To je však velký společenský a politický problém, který se nevyřeší ze dne na den. Je třeba, aby všechny články řetězu začaly snižovat svoji uhlíkovou stopu, jinak zavádění elektromobilů nemá smysl. Výroba elektřiny Další nepřímá produkce CO2 elektromobilů pochází z výroby potřebné energie. I zde bude potřeba velká a zásadní změna. Bude třeba přestat spalovat fosilní paliva a přejít na obnovitelné zdroje. … Pokračování textu Další tvrdá rána pro EU a elektromobily. Odborníci spočítali reálné emise a odhalili, že jsou vyšší než klasické motory