Francie přitvrdila proti koloběžkám. Pokuty jsou tisíce eur

                   

Není to jenom Praha, která se potýká s nárůstem elektrických koloběžek, které se nejenom pletou, ale také ohrožují. Boj s těmito vymoženostmi moderní doby spustila i celá řada jiných velkých měst. I celých zemí. Poměrně výrazně v tomto směru přitvrdila Francie, která je opravdu nekompromisní. Ostatně posoudit to můžete sami.

Na chodník nesmí

Schválený zákon hovoří zcela jasně. Pokud se někdo rozhodně použít elektrickou koloběžku, tak samozřejmě může, ale je jasně vymezeno, kde na ní může jet. V podstatě má jenom dvě možnosti. Tou první je využití klasické cyklostezky a tou druhou je silnice. Ale za předpokladu, že je na ní rychlostní limit 50 kilometrů v hodině. To znamená jediné. Elektrická koloběžka ve Francii nesmí na chodník a po běžné silnici se s ní lze pohybovat pouze ve městě, nikoliv mimo něj.

Pouze pro dospělé, kteří pojedou pomalu

Tím ale nová francouzská úprava týkající se elektrických koloběžek nekončí. Opomíjet nelze také fakt, že je stanovena minimální věková hranice jezdce, která je 12 let. Kdokoliv bude mladší, ten na ní nemá co dělat. Pochopitelně je uvedeno také to, že elektrické koloběžky jsou jenom pro jednu osobu.

Upravuje se také maximální rychlost jízdy, které může být 25 kilometrů v hodině. Kdo by si koupil nebo půjčil koloběžku která zvládá jet rychleji a takto by skutečně jel, opět se vystavuje riziku pokuty. A jak se za pár chvil dozvíte, ta rozhodně není nijak malá. Naopak.

Pokuty jsou vysoké

Francii se rozhodla, že bude tento nový zákon o elektrických koloběžkách vymáhat velmi důsledně. S tím souvisí i výše pokut které hrozí tomu, kdo některé nařízení poruší. V případě jízdy po chodníku může policie udělit pokutu až do výše 135 EUR. Pokud by došlo během jízdy k překročení povolené rychlosti, může být naúčtována pokuta až ve výši 1 500 EUR. A co když bude stejný hříšník dopaden znovu? Potom už lze jeho čin vnímat jako recidivu, což znamená sankci ve výši 3 000 EUR.

Diskuze Vstoupit do diskuze
84 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články