Kamiony mají na návěsech několik odlišných značek označující maximální rychlost. Víte proč?

Kamiony jezdí po dálnicích pomalu a štvou řidiče osobních aut šnečím tempem. Jak rychle mohou ve skutečnosti jet, poznáte na první pohled.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jedete-li za návěsem kamionu, obvykle si všimnete různých zajímavých věcí. Někdy je to ověšení různobarevnými žárovky ve stylu vánočního stromku, jindy třeba vtipných vzkazů a vulgárních samolepek s erotickou tematikou. Také tam může být další věc, méně atraktivní, přesto ale taková, že dokáže u řidičů osobních aut vyvolat zájem a otázky. Samolepka v designu dopravní značky omezující rychlost. Také jste se někdy ptali sami sebe, proč tam taková samolepka je? 

Kamion může jet rychleji, se samolepkou ale nesmí

Je to zřejmé, podstatou nálepky je informace, kolik může takový nákladní vůz jet. Tedy, přesněji řečeno, jde o údaj, na jakou maximální rychlost je homologován, reálná maximální rychlost může být i vyšší. To už ale může kolidovat s aktuálními dopravními předpisy. U nás většina kamionů jezdí 80 km/h. Tady už narážíme na jiné téma, a to časté stížnosti řidičů osobních aut na pomalu jedoucí kamiony. Pokud je návěs homologován na 80 km/h, jeho řidič prostě rychleji jet nemůže a nepojede, riskoval by pokutu.

iZdroj fotografie: PxHere

Narazili jste někdy na kamion s více nálepkami, s různými hodnotami? I toto je v pořádku. Kamiony jezdí napříč různými státy a v těch mohou platit různá pravidla a odlišné předpisy od těch, na které jsme zvyklí v České republice. Proto více samolepek s postupnými hodnotami. Proto, aby kamion vyhověl předpisům po celé své trase, nejenom v ČR, ale i v ostatních zemích.

Jaké máte zkušenosti s řidiči kamionů?

Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články