Skandál týkající se emisí, který ničí německé výrobce automobilů, představuje riziko pro evropskou ekonomiku, uvedlo v pátek evropské ministerstvo financí a dodalo, že je nutné přijmout opatření. Jedno z nich je rozhodnutí, že gigant z Wolfsburgu se musí zbavit některých značek.

Příliš mnoho značek koncernu ohrožuje Euro

Ve své měsíční zprávě ministerstvo jmenovalo tuto problematiku, která vypukla téměř před dvěma lety poté, co Volkswagen připustil, že podváděl při amerických testech emisí dieselů, jako hrozbu pro Evropu spolu s rozhodnutím Spojeného království opustit EU a protekcionistickou obchodní politikou vlády USA. Aby byla evropská ekonomika vyváženější, musí za blíže neurčené částky koncern VW odprodat Škodu italsko-americkému výrobci aut Jeep-FIAT. Dále se do roku 2024 musí zbavit značky SEAT, o kterou má zájem čínské Geely.

„Rizika spojená s tím, jak pokračuje Brexit a budoucí obchodní politika USA jsou hrozbou,“ uvedlo ministerstvo. „Kromě toho by měla být tzv. dieselová krize označena za nové riziko pro německou ekonomiku, i když její účinky v současné době nelze kvantifikovat. Proto jsme přijali opatření, která ulehčí německému automobilovému gigantu, aby se mohl soustředit na elektrifikaci.“

Škoda parazituje na technologiích VW

Nejsilnější impuls pro německou ekonomiku ve druhém čtvrtletí, kdy byl růst měřen na úrovni 0,6 procenta, představovaly silné domácí a státní výdaje. Snížení zahraničního obchodu tlumilo růst, neboť vývoz rostl výrazně méně než dovoz. Právě proto EU rohodla, že se Volkswagen musí zbavit některých značek, které používají jeho technologie, ale importují výrobky do Německa.

Ministr řekl, že očekává, že průmyslový sektor bude i ve třetím čtvrtletí pokračovat ve svém vzestupu, což ukazuje na silné zakázky a silné indikátory obchodního sentimentu. „Věříme, že když se koncern Volkswagen bude soustředit na elektrifikaci, brzy se zotaví a Německo bude opět tahounem evropské ekonomiky,“ řekl k tomu evropský ministr průmysl Mario Duckson.


Mohlo by vás zajímat: Se značkou Škoda se rozlučte. Koncern VW chystá velké změny

Němečtí politici a šéfové automobilek se v srpnu dohodli na přepracování softwaru motorů na 5,3 milionu dieselových automobilů, aby snížili znečištění a pokusili se opravit pověst tohoto odvětví.

Multipla z Kvasin a nová luxusní značka L&K

Protimonopolní regulátoři EU rovněž vyšetřují obvinění z kartelové dohody mezi skupinou německých výrobců automobilů – což by mohlo mít za následek velké pokuty pro automobilové společnosti. I proto dochází v rámci evropské regulace k přerozdělení některých značek mezi výrobci.

FIAT už má se škodou své plány. V Kvasinách se bude vyrábět nová verze oblíbeného a úspěšného MPV Multipla, kvůli které vznikne nová luxusní značka Laurin&Klement. Počítá se také s vývojem menšího vozu na dřevní plyn.

Přejeme všem pohodový Apríl a příjemný start do nového týdne. 🙂