Luxusně vypadající a pohodlná auta s cenou pod 700 tisíc

                   

Mít krásné a drahé auto je otázkou stylu. A zejména v některých profesích také nutností. Představte si, že politik či vrcholový manažer přijedou na schůzku třeba ve Fabii… I u luxusních vozů naštěstí platí poučka platná prakticky pro všechna auta, snad s výjimkou opravdových veteránů: Chytrým nákupem ojetého auta můžete hodně ošetřit. A zatímco u obyčejnějších aut ušetříte desítky až stovky tisíc, u luxusních limuzín klidně i milion. Tyto modely doporučují svým čtenářům redaktoři dánského automobilového časopisu Bil Magasinet.

Volkswagen Phaeton

V roce 2002 překvapil Volkswagen všechny automobilové fanoušky, když uvedli na trh luxusní automobil Phaeton. Hlavním iniciátorem byl tehdejší šéf firmy Ferdinand Piëch, který chtěl přijít na trh s konkurencí pro Mercedes třídy S a podobné vozy. Sestavil proto seznam až absurdních požadavků, které měl nový model splňovat. Za zmínku stojí například, že Phaeton by měl být schopen jet celý den po dálnici rychlostí 300 km/h při venkovní teplotě 50 °C s tím, že klimatizace by zvládla udržovat příjemnou vnitřní teplotu 22 °C.

Nejnadupanější Phaeton má šestilitrový dvanáctiválec s výkonem až 450 koní, většina prodaných modelů však měla pod kapotou třílitrový turbodiesel. Základní cena Phaetonů, které se vyráběly v letech 2002-2016, byla kolem 3 milionů korun, dnes můžete mít kvalitní a luxusně vyhlížející kousek zhruba za 650 tisíc. Pro zachovalý Phaeton v dobrém stavu je však lepší zajet do sousedního Německa.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Mercedes třídy S

Mercedes třídy S je klasika všech klasik, když dojde na luxusní manažerská auta. Právě vlajková loď stuttgartské automobilky v minulosti představila řadu vylepšení, které se později rozšířili i do levnějších vozů. Za zmínku stojí například:

  • brzdový systém ABS
  • stabilizační systém ESP
  • autonomní bezpečnostní systém

Nové Mercedesy třídy S začínají s cenou zhruba na dvou a půl milionech, a to navíc v základní výbavě. Abyste se dostali pod stanovenou cenovou hranici, je třeba sáhnout po deset až patnáct let starém voze. A pravděpodobně vyrazit do Německa, kde se ojeté Mercedesy obvykle prodávají o něco levněji.

I v ojetém Mercedesu třídy S si budete moci dopřát zážitek z absolutně tiché jízdy, kabina je perfektně odhlučněná. I další maličkosti a technické vymoženosti vás pravděpodobně příjemně překvapí, pokud jste v podobném Mercedesu ještě neseděli. A stejně jako jiné vozy této značky je i třída S známá svým kvalitním dílenským zpracováním. Přestože si koupíte ojetý vůz, může vám sloužit ještě dlouhá léta.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Jaguar XJ8

Jaguarů se po českých silnicích moc neprohání, i přesto jsou tu však k dostání také bazarové kousky. Luxusní Jaguar XJ8 je starý dvacet let, díky jeho nadčasovému designu, který spojuje to nejlepší z anglických i amerických limuzín, však tenhle detail snadno přehlédnete. I proto, že pohodlnější auto těžko najdete. Z našeho dnešního výběru je navíc Jaguar XJ8 suverénně nejlevnější, v závislosti na výbavě, stáří a stavu se při jeho nákupu můžete vejít i pod 300 tisíc.

Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články