Téměř nový Maybach teď stojí 5 % původní hodnoty a má najeto jen 624 km. Ale je v tom vzácný háček

Vsadím se, že neuhádnete, co je s tímto vozem špatně. Z původních 8 milionů Kč se nyní jeho cena podobá ceně nové Fabie. Proč?

i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
i Zdroj fotografie: S vědomím Copart
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Mercedes Maybach GLS 600 – už takto napsáno to budí respekt. Ve všech oblastech, v té finanční pochopitelně nejvíc. Kombinace slov „Mercedes“, „Maybach“ a číslovky „600“ nemůže být u Mercedesu nikdy nic levného. Všechna auta, která kdy nosila tuto magickou číslovku, byla většinou na samém vrcholu „potravinového řetězce“, pod kapotou často dvanáctiválec a opulentní luxus za kapotou. A na cenovce číslovky, z nichž by normální smrtelník dostal deprese.

Cena nerozhoduje, děkujeme za nákup

Jenže v této kategorii se už na cenovky v podstatě nedívá. Pokud se musíte ptát na cenu, tak na to nemáte. Okřídlená věta nejen ze showroomu Rolls Royce. Kdo někdy zakoupil Maybach, většinou si mohl koupit takových Maybachů pět. Nebo deset. Cena nerozhoduje. Chci to, mám to. A my tady máme pro vás jeden, který může být váš i tehdy, když se musíte ptát na cenu Fabie. Protože tenhle Mercedes Maybach 600 GLS je za podobné peníze.

Respektive byl. V aukci na copart.com. Jak ale správně tušíte, někdo byl rychlejší a z nabídky během tvorby tohoto článku zmizel. Navíc to mělo jeden malý háček. Tedy ne že by nebyl řešitelný. Nicméně trochu šikovnosti by to zřejmě chtělo, a to asi nejen té manuální. To auto zkrátka nemělo VIN kód. Podle vysvětlení na aukčním serveru bylo zabaveno policí a následně vráceno, nicméně k odstranění VIN došlo ještě před jeho zabavením. A policie s tím z pochopitelných důvodů nic neudělala, není to výrobna raznic ani duplikátů klíčů.

Ztráta identity bolí vždy

Zůstala otázka, co s ním. Legálně to auto vlastně neexistovalo. Byť samozřejmě nějakou identifikaci mělo, nepředpokládáme, že by se zlodějům podařilo vymazat všechna místa, kam tuto identifikaci výrobce zanesl. Teď a tady se ale tento crossover (V8 / 4,0 / 550 koní / 730 Nm, najeto pouhých 624 km) zkrátka tvářil, jako by nebyl. A tuším, že se prodal za zajímavé peníze. Vypadá to, že VIN kód je opravdu hodně citlivá záležitost, když jeho absence vede k odepsání i takto drahého a nového vozu.

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Koupili byste vozidlo z aukce?

Zdroj: Copart
Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články