Na Ukrajině byl nalezen Žigulík v dokonalém stavu, který stál přes třicet let v garáži

                   

Když dnes potkáme na silnici klasického Žigulíka, považujeme to za velkou raritu, jelikož vzhledem ke stáří vozidel je jich většina spíše na vrakovišti. Proto když ho uvidíme, máme ho za unikát. A co teprve pokud by se nám stala situace, kdy bychom dané auto uviděli v garáži. A to po dlouhých 30 letech od chvíle, co zde bylo dané auto zaparkováno. A přesně toto se stalo na Ukrajině.

Unikátní nález

Tato Lada, která vypadá skutečně unikátně, byla nalezena na Ukrajině po dlouhých 30 letech v garáži, kdy se s vozem nikam nejezdilo a byl zamčený a schovaný. A ani před tím, než se auto do garáže dostalo, se s ním také moc nejezdilo. Stačí se podívat, jaký má tento VAZ-21013 stav kilometrů a uvidíte, že na tachometru je hodnota jenom 5 774 kilometrů. Dá se říct, že když pomineme rok výroby, je auto jako nové.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Finedr

Unikátní příběh auta

Že se vozy v garážích po desítkách let nacházejí, to není zase až tak výjimečné. Málokteré auto má však tak zajímavý příběh, jako tento. Šlo o vůz, který koupili rodiče svému synovi. Ten se však nechoval dle jejich představ a tak se rozhodli mu ho vzít, zaparkovat do garáže a tu zamknout. Syn tak zůstal bez auta do doby, než se začne chovat tak, jak má. A k tomu patrně nedošlo, když k vyjetí vozu z garáže došlo až nyní, po 30 letech od chvíle, co zde byl zavřený.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Finedr

V dokonalém stavu

Je až překvapivé, jak je vůz zachovalý. Jeho červená karoserie dokonale září a nikde není ani známka po výraznějším poškození. Přitom stále tu mluvíme o voze, který se vyráběl v letech 1977 až 1988. A to stejné se dá říci o interiéru, který si zachoval svůj původní vzhled, a vzhledem k minimálnímu nájezdu není nijak opotřebován. A co když se podíváme na motor? I tady je to, co zde má být. A to motorizace o objemu 1,2 litru s výkonem 64 koní, která je kombinována s čtyřstupňovou manuální převodovkou.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Finedr
Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články