Němečtí odborníci zvolili nejhorší letní i celoroční pneumatiky. Pokud takovou sadu máte, pohotově ji vyměňte

Protože jsou na trhu desítky druhů značek pneumatik, existují pravidelné srovnávací testy vhodností obutí pro váš vůz.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Společnost Auto Bild se rozhodla vzít tato srovnání z trochu jiného konce a namísto nejlepších kousků se zaměřila na ty nejhorší. To znamená na pneumatiky, kterým se rozhodně vyhnout. Pokud se tedy chystáte na přezouvání s novou gumou, věnujte pozornost tomuto seznamu, který vás chce uchránit před vyhozenými penězi a dalšími problémy. Hlavním problémem vybraných nejhorších je v první řadě dlouhá brzdná dráha, a to mnohdy dvojnásobná oproti pneumatikám špičkovým.

Seznam nejvíce nechtěných

Společnost Auto Bild nejprve prozkoumala pneumatiky v rozměrech 40 cm a 43 – 50 cm stejně jako celoroční v profilu 40 – 50 cm. Výsledky přinesly poměrně očekávatelnou skutečnost, že celoroční pneumatiky zaostávají za těmi letními. Nejčastěji se ovšem dá prohloupit u skupiny letních pneumatik v třídě 40 centimetrů. Nejprve se podíváme podrobně na malá SUV, konkrétně na skupinu letních pneumatik s rozměry 215/60 R17.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Zde se vyhněte typu Imperial EcoSport, které mají problémy hlavně na mokrých vozovkách. Především v zatáčkách přilnavost jaksi neexistuje. Počítejte také s problematickou odezvou řízení a delší brzdnou drahou za sucha i na vodě. Dále se vyhněte Nankangu Cross-Seasons AW-6 s obdobnými problémy. Přilnavost je silně omezená a odezva gumy docela letargická. Pneumatika rovněž trpí nedotáčivostí a opět má výrazně delší brzdnou dráhu.

Další místa ve výběru nejhorších

V rozměrech 265/35 nedoporučujeme typ Landsail LS588 UHP a Berlin Tires Summer UHP1. Ani u jednoho nečekejte jakoukoli přilnavost nebo krátké brždění obecně. 40ky s rozměry 205/55 jsou užívány především u kompaktních Audi A3 po VW Golf. Jenže majitelé se mohou setkat s pastí v podobě laciných pneumatik, které mají největší problém s bržděním za mokra. Testování brzdné dráhy probíhalo při rychlosti 80 kilometrů v hodině.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Celoroční pneumatiky Atlas Green 45 zastavily dokonce až po 63 metrech. Nedoporučovaných typů pneumatiky je přirozeně daleko více a mezi letními nechybí také české Tomket Sport. Ty mají za mokra brzdnou dráhu 39,2 metrů. Nejedná se sice o nejhorší možný výsledek, jenže za špičkou kategorie tak zaostávají o celých 10 metrů. To už se pochopitelně pohybuje v kategorii výrazně rizikových parametrů.

Zdroj: Auto Build

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články