Odborníci radí, jak během léta eliminovat přehřívání motoru a rychle ho ochladit

                   

Motor je srdcem auta a musí toho vydržet opravdu hodně. Hlavně v létě mu hrozí přehřívání, které je způsobeno hlavně dlouhodobým stáním v koloně a nedostatečným chlazením. Přehřívání se může negativně podepsat na jeho životnosti a tak je na místě znát tipy a triky odborníků, jak extrémně vysoké teploty eliminovat a jak teplotu motoru snížit.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Zapněte si topení

První a účinná rychlá pomoc je ta, že ve svém voze zapnete topení. I když se výrazně sníží váš komfort, máte jistotu, že se vám povede odvést přebytečné teplo a teplota motoru začne klesat. Základem je tedy otevřít všechna okénka, zapnout topení a intenzitu foukání naplno. Směr výdechů klimatizace doporučujeme směřovat tak, aby zbytečně nefoukaly na vás, a zbytečně jste se místo motoru ve voze nepekli vy.

Jezděte ve stínu

Kolony a zácpy se většinou objevují v městech, mezi domy. A tak je dobré vyhlédnout si ten jízdní pruh, který vede ve stínu. I když se to nezdá, tak rozdíly teplot mezi tím, zda jste na slunci nebo jste ve stínu, jsou velké. A tímto způsobem můžete prospět i vašemu motoru. Nejenom, že napomůžete k tomu, že vysoká teplota začne klesat,  ale také můžete eliminovat to, že teplota motoru vystoupá na kritickou mez. Ne vždy je ale stín k dispozici, a tak může být na místě popřemýšlet v souvislosti s tím i nad vhodnou trasou.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Hlídejte otáčky

Toto se týká spíše běžné jízdy, než stání v koloně. V takovém případě je na místě sledovat otáčkoměr a hlídat si otáčky tak, aby jejich hodnota nevedla ke zbytečnému zvyšování teploty. Udržet otáčky na konkrétní hodnotě lze dvěma jednoduchými způsoby. A to jak správným zařazeným stupněm, tak pochopitelně i optimální rychlostí. Nutno však říci, že u moderních vozů a motorů není nijak časté, že by se jednotka během běžné jízdy měla tendence přehřívat. A pokud už ano, patrně půjde o individuální problém, než špatný styl jízdy.

Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články