Často přehlížený model Škodovky v bazarech. Mnoho lidí na něj zapomnělo, přitom má svou kvalitu i dobrou cenu

Přes velký počáteční prodej se Škoda Yeti dostala oproti dnešním vozům do ústraní. Díky poklesu prodejů vznikly zajímavé cenové nabídky u ojetých vozů.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Na světě je řada automobilů, které jsou známé při svém uvedení na trh a na něž se pak zapomene. Jedním takovým je například Škoda Yeti, která se sice objevuje po všech různých bazarech, ale její prodej tvrdě válcují ostatní modely od automobilky Škoda. Více prodávané jsou modely Octavia, Fabia nebo třeba Superb. Model Yeti byl donedávna jediným vyšším vozem domácí automobilky, jež ovšem nyní už vlastní dva nové modely SUV.

První SUV automobilky Škoda

Koncept prvního SUV představila Škoda v roce 2005 na Ženevském veletrhu. Jen 4 roky poté se začala vyrábět tato SUV novinka s názvem Yeti. Sice neovládla celý svět, ale nebyla to ani tragédie. V roce 2012 měl dokonce Yeti lepší prodejnost než Superb, což je velký úspěch. Známý Jeremy Clarkson z Top Gearu jej dokonce označil za jedno z nejlepších automobilů na světě.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Většina lidí dává přednost novým modelům SUV

Yeti je však na trhu už více než 10 let a mezitím se objevily nové modely, které tento vůz zcela zastínily. Velký úspěch nyní sklízí především Kodiaq, o který je obrovský zájem. Hodně se prodává také Karoq a novinka Kamiq. Přestože není modelů Yeti na silnici vidět tolik jako některých jiných vozidel, jeho vlastnosti není radno podceňovat. Jeho výhod si můžete všimnout především v terénu, kde s pohonem 4×4 hravě zvládá i lehčí terén.

Od začátku výroby až do roku 2013 byla Škoda Yeti k dostání pouze v jedné verzi. Následně prošla faceliftem a nabídla několik dalších modernizací. Pod kapotou se objevil jak benzínový, tak naftový motor, které výkonnostně nijak nestrádaly. Nejslabší pohonná jednotka nabízela 77, a ta nejsilnější 125 kW (opraveno). K dostání byla jak manuální, tak i automatická převodovka.

Ne všechny motorizace však byly nejspolehlivější

Největší problém u modelu Yeti představovaly benzínové motory. Ty nebyly tak spolehlivé jako naftové a objevovala se u nich celá řada nedostatků. U čtyřválcových motorů o objemu 1,2 TSI a 1,4 TSI byl největším problémem rozvodový řetěz, protože často docházelo k jeho selhání. Mezi další závady těchto motorů patří vadné cívky a poškozené spoje zapalovacích svíček. Oproti tomu dvoulitrový dieselový motor má jiné potíže. Tam totiž hrozí riziko prasknutí celého bloku.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Model Yeti je také známý tím, že nadměrně spotřebovává olej. Na druhou stranu má i řadu výhod, jež si zajistily jeho prodej. Pokud tedy zvolíte dobrou motorizaci a budete mít i trochu štěstí, přivezete si spolehlivý vůz. Nabídnout vám může velmi kvalitní a pohodlný podvozek. Značně povedené je zde také řízení, výfuk a brzdový systém. V případě pohonu 4×4 je pak systém řešen viskózní spojkou Haldex.

Zdroj: Wikipedia, CarData

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články