Zkušení řidiči kupují jen konkrétní balení oleje. Tvrdí, že jediná správná volba je objem 1 litru

Kdo je chytřejší, řidič, co kupuje olej po litrech anebo ve velkém balení? Správná volba je pouze jedna, je dobré ji znát.

i Zdroj fotografie: Dvortygirl / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Kupovat motorový olej je někdy sázkou do loterie. Rozhodně se nejedná o jednoduchý úkol, motoristé řeší jednak značku, pak správnou viskozitu spojenou s dalšími parametry. A v neposlední řadě také objem balení. Je známé, že určité šarže či konkrétní balení se více než jiné falšují. Na trhu pak může řidič narazit na padělek, ani o tom neví.

Litr nebo čtyři, je rozdíl u stejné značky i viskozity

Zároveň při nesprávné volbě balení může zákazník prodělat. Anebo skladovat zbytečně velkou nádobu s mazivem, které reálně nepoužije. Mezi nejpoužívanější a nepopulárnější balení s motorovým olejem patří na běžném trhu nádoby s objemem čtyř litrů. Podle prodejních statistik se však ukazuje, že procentuální zastoupení těchto produktů dlouhodobě klesá a že se motoristé upínají na menší, litrové nádoby.

Důvodů je několik, lze je zběžně rozdělit na tři hlavní myšlenky. Společným jmenovatelem je snaha vyhnout se potencionálním potížím a neprodělat nadbytečné množství peněz. Prvním důvodem pro volbu litrového balené motorového oleje je obava z pořízení padělaného maziva nebo nekvalitního produktu. Rizikem je nesplnění normy nebo dokonce možnost poškození motoru. Je rozdíl zbavit se jednoho nebo čtyř litrů.

Manipulovat s litrovkou je snazší než s kanystrem

Jak v náročnosti likvidace odpadu, tak s přihlédnutím na cenu, která je u litrového množství pro řidiče přijatelnější. Padělané oleje a jiné typy automobilových náplní se jsou obvykle plněny do čtyřlitrových kanystrů. Nezanedbatelným důvodem, proč řidiči kupují raději olej v litrovém a než čtyřlitrovém balení, je manipulace. Je mnohem snazší nalít do motoru a doplnit potřebné množství maziva z lehké litrové lahve než z velkého a těžkého kanystru.

iZdroj fotografie: Depositphotos

U toho navíc hrozí, že řidič bez použití vhodného trychtýře či plnící trubky část oleje vylije do motorového prostoru. Samozřejmě pokud chce řidič vozit nepatrnou zásobu oleje v autě, litrovka je pro to vhodnější. Čtyřlitrová nádoba je zbytečně velká, zabírá prostor v kufru a zatěžuje automobil, zvyšuje spotřebu. Posledním důvodem, proč ostřílení motoristé dávají přednost litrovým lahvím, je jednoduchá matematika, otázka ekonomiky.

Kupovat velké balení, které je nevyužité, se prodražuje

Motorový olej se obvykle mění v servisu, kde dochází k výměně celé náplně. A řidič většinou řeší pouze průběžné doplňování. Takže mu stačí litrová lahev a nemusí kupovat velké balení, do kterého uloží peníze, ale pak mu stojí nevyužité v garáži. Navíc na litrovky dělají prodejci více propagačních a prodejních akcí a slevových kampaní než a větší balení.

Jak kupujete motorový olej vy?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články