Řidiči věří, že klimatizaci lze opravit rychlým a levným způsobem. Mechanici se mu ale vyhýbají

Levný tmel do klimatizačního systému nepatří. Malá poškození možná zaslepí, ale mechanik v servisu vám ho bude rozmlouvat.

i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Ve světě automobilismu existuje řada pověr a mýtů. Jeden z nich se týká klimatizace. Jejího používání v zimě, kdy by se prý neměla zapínat, protože v chladnu stejně nepoběží. To může být částečně pravda, protože skutečně existují auta vybavená senzory, které zabraňují spuštění klimatizace pod určitou teplotou. Je ale zapotřebí myslet na to, že klimatizace i v zimě dokáže vyhřát kabinu auta. Usnadňuje odvod páry, podporuje tání námrazy oken, vysušuje vzduch ve vozidle.

Používat klimatizaci v zimě? Ano!

Při pravidelném používání komponenty klimatizace, především chladič a výparník, nekorodují. A tím se méně porouchávají. Což je dobrá zpráva. Nicméně někteří řidiči doufají a věří, že jejich auto vydrží roky bez sebemenšího problému. To samozřejmě není možné. Je třeba počítat s tím, že jsou prvky v autě, které se dříve či později porouchají a bude potřeba jejich oprava či výměna. Zejména mechanicky či chemicky opotřebovávané součásti. Jako u klimatizace.

iZdroj fotografie: Škoda

Někdy existují rychlá a levná řešení, netěsnost klimatizačního systému však není tento případ. Ví se o zvyku používat na netěsnost konstrukční tmely, to je sice cenově nenáročné, ale také nedostačující řešení. Tmely dobře fungují u malých dutinek a prasklin do velikosti 0,3 mm. Pro opravu netěsnosti klimatizace je lepší vyměnit konkrétní díly za nové než zkoušet vyloženě levné alternativy. Účinnost takové levné opravy je totiž velmi špatná, mechanici ji neradi dělají, zákazník ve výsledku stejně zaplatí nejenom „levný“ pokus, ale nakonec i nový nákladnější díl.

Věříte mechanikům, nebo levným řešením?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články