Ptačí trus na laku není jen estetický problém. Může ho výrazně poškodit

                   

Stačí jednou neopatrně zaparkovat a můžete mít ošklivý problém. A teď nemáme na mysli pokutu za špatné parkování, ale ptačí trus. Kromě toho, že ptáky pokálené auto nevypadá zrovna nejlákavěji, vám hrozí, že agresivní ptačí guáno naleptá lak vozu. Pokud auto zaparkujete na sluníčku, k nevratné škodě může dojít v závislosti na druhu ptačího pachatele už za několik málo hodin. Proto byste s odstraněním následků ptačího náletu neměli otálet. V našem dnešním článku vám poradíme, jak na to.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Pozor na kyselinu

Největším nebezpečím pro váš lak jsou kyseliny, které ptačí trus obsahuje ve velkém množství. Ptačí trus byste se proto rozhodně neměli pokoušet odstranit suchým hadříkem. Díky své konzistenci by totiž otíraný trus působil na lak jako brusný papír a kromě poškrábání laku byste navíc kyselině pomohli dostat se i pod lak. Mnohem lepší je využít mýdlovou vodu, nejlépe horkou, a měkký vyždímaný hadřík. Pokud omýváte starší zaschlý trus, nechte na něm hadřík klidně několik minut, dokud trus nezměkne a nepůjde snadno omýt.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Prevence se vyplatí

Podobně jako ve většině jiných případů, i tady je nejlepší auto ptačímu trusu vůbec nevystavovat. Za jízdy nebo při běžném provozu vás ale bohužel nějaký ten ptačí projektil jednou za čas nemine. Snáze se vám bude odstraňovat z čistého a navoskovaného auta. Vosk navíc působí jako efektivní ochrana laku a zabrání, aby kyseliny z trusu začaly hned rozleptávat nátěr. Kromě toho, že budete auto udržovat čisté, byste si měli dávat pozor při parkování.

  • Nejlepší je samozřejmě parkování v kryté garáži.
  • Pokud musíte parkovat venku, vyhněte se stromům a dalším místům, na nichž by mohli hřadovat ptáci.
  • Pokud si nejste jistí, zda je vybrané parkovací místo bezpečné, podívejte se na jeho povrch – není-li na něm žádný trus, auto zde klidně můžete zaparkovat. V opačném případě se raději poohlédněte po jiném parkovacím místě.
Diskuze Vstoupit do diskuze
91 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články