Švédsko staví jedinečnou indukční silnici. Ta umožní nabíjení elektromobilů během jízdy

                   

Jsou země, u které je podpora elektromobility opravdu na vysoké úrovni. Nejenom s ohledem na různá zvýhodnění v případě nákupu elektromobilů, ale také s ohledem na sítě nabíječek. Jasným příkladem může být Švédsko, které nyní testuje zcela unikátní novinku. Ta má v první řadě vyzkoušet účinnost a efektivitu takzvaného indukčního nabíjení.

Staví se silnice, která umožní nabíjet elektromobily za jízdy

Problém elektromobilů je jasný. Primárně se jedná o omezený dojezd spojený s delším dobíjením. I proto se dlouhodobě mluví o tom, zda by nebylo možné auta nabíjet během jízdy. Nyní se ukazuje, že něco možného může být reálné. Alespoň podle prvních návrhů silnice, která se ve Švédsku staví. Ta by měla umožnit nabíjet elektromobily jenom tím, že na ní jedou.

Zatím pouze pár testovacích kilometrů

Tato technologie indukčního nabíjení je zatím ve fázi přípravy. A tak je jasné, že ani silnice nebude nijak dlouhá. V plánu je postavit zhruba 4 kilometry, přičemž úsek na kterém by mělo k dobíjení elektro aut docházet bude dlouhý zhruba 1,5 kilometrů. Hlavním cílem navíc nemá být ověřit možnost dobíjení výhradně u osobních automobilů, ale také u automobilů nákladních, nebo také u autobusů. Cílem má být nejenom zjistit, jak je to efektivní, ale také zjistit, zda daná „nabíjecí silnice“ bude fungovat za všech podmínek, bez ohledu na počasí a roční období. I to může být mnohdy problémem.

Bude to zlom v elektromobilitě?

Pokud se ukáže, že indukční nabíjení přímo za jízdy bude mít odpovídající výsledky, může to znamenat skutečný zlom v elektromobilitě. V tu chvíli odpadá jeden z hlavních problémů elektromobilů, a tím je omezený dojezd. Takto by se mohli nabíjet během jakékoliv jízdy. Samozřejmě stále mluvíme o hudbě budoucnosti. Upravit vozy, aby to umožňovaly, nebude zase tak velký problém. O dost komplikovanější bude výstavba nových silnic, které budou dané dobíjení umožňovat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články