Opuštěný zámek ukrývá desítky vzácných aut. Je nedaleko od nás a oplývá poklady nevyčíslitelné hodnoty

Některé hřbitovy starých aut skrývají netušené poklady, a je věčná škoda, že zub času je občas nelítostný. V tomto případě to naštěstí neplatí, navíc ty nejlepší kousky jsou v bazénu.

i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa
i Zdroj fotografie: S vědomím Ratarossa (YouTube)
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Při pohledu na níže přiložené video a naši bohatou galerii vás napadne asi totéž, co napadlo nás: je jenom škoda, že to celé nestojí někde pod střechou, ideálně v nějaké klimatizované místnosti, se stálou vlhkostí a stálou péčí. Výsledek by myslím vypadal zcela jinak. A určitě by se zanedlouho začal celý projekt ekonomicky vyplácet. Do takového muzea klasických automobilů od nějakých 60 let až téměř do současnosti by leckdo zavítal rád. Zejména, když by mu průvodce dělal Scott Chivers.

Poklady ukryté na zámku i v podzámčí

Ten je znám především tím, že na svém YouTube kanálu Ratarossa opravuje rozbitá Ferrari. Tentokrát se však vydal prozkoumat staré britské sídlo s více než stovkou zchátralých aut smutně čekajících na něčí pozornost. Celé video se odehrává na opuštěném, povodněmi poškozeném zámku a jeho širokém okolí, které slouží mimo jiné jako sklad pro rozsáhlý repertoár všemožných vozidel. Lokace tohoto sídla nebyla bohužel z důvodu bezpečnosti divákům sdělena, stejně tak nevidíme žádné záběry budovy jako takové.

iZdroj fotografie: S vědomím Ratarossa

Chivers říká, že krytý bazén, který se v komplexu nachází, může ukrývat až desítky dalších aut. Ani do něj se videu bohužel nepodíváme. Procházení areálu nám však přesto poskytne podívanou na spoustu nádherných kousků. Je tu například mnoho sedanů Jaguar (jsme ve staré dobré Anglii, nezapomeňte), několik Mercedesů a dvojice kabrioletů Jensen Healey. Amerika je zastoupena pickupem Chevrolet C-10 ze 70. let, nebo prvním MPV Plymouth Voyager. Fandy do Asie by potěšila Honda Civic nebo nablýskané kombi Subaru Legacy. S promáčklým (ale stále celistvým) čelním oknem.

Zkušeného restaurátora a nadšence do automobilismu Chiverse zaujalo především několik sedanů už zmíněného Jaguaru v různém stádiu rozkladu. Detailně popisuje každý vnější prvek typický právě pro tuto automobilku, jako kliky od dveří, nebo ovládání stahování okýnek. Zmiňuje také stará drátová kola, která dnes už na autech nevidíme. O podrobnostech vozidel toho z videa moc nevyčteme, pravděpodobně se jedná o malé sedany z 60. let, jako je Jaguar S-Type.

iZdroj fotografie: S vědomím Ratarossa

Chivers si během procházení areálu nemohl nevšimnout auta BMW Ti coupé v restaurovatelném stavu. Poukazuje především na zachovalý interiér, minimum koroze na karoserii a celkovou stabilitu a pevnost vozu. Stav motoru sice není znám, ale na první pohled jde určitě o velmi lákavý kousek. Chivers také pokukoval po Golfu GTI, jelikož s podobným vozidlem už zkušenost má. Stejně jako BMW má i toto GTI jen drobnou rez a oděrky, takže restaurování není vyloučeno. A jako dezert se podávalo zachovalé Volvo S90 z diplomatických služeb s netknutým interiérem, které by bez problémů fungovalo i dnes.

To nejvzácnější je zatím pravděpodobně skryto

Rozloučíme se stejně, jako jsme začali: je věčná škoda, že aspoň některé kousky nestojí pod střechou. Ale kdo ví, třeba interiér domu a onen tajuplný krytý bazén ukrývá opravdické poklady. Nechme se překvapit, kdy nám Scott Chiver „naservíruje“ pokračování. A třeba někdy bude i to muzeum. Ostatně, do Anglie je to kousek.

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Které z ukrytých aut se vám líbí nejvíce?

Zdroj: Ratarossa
Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články