Nutnost přezouvání bude možná příští rok minulostí. Pneumatiky se nově samy změní ze zimních na letní

Majitelé aut musí každý rok vyměnit kola nebo se o ně jinak starat. S velkou pravděpodobností tyto problémy v budoucnosti odpadnou díky novým technologiím.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
i Zdroj fotografie: Continental
i Zdroj fotografie: Continental
i Zdroj fotografie: Continental
i Zdroj fotografie: Depositphotos
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Společnost Continental představila pneumatiky budoucnosti, jež by měly usnadnit život majitelům aut. Jedná se o dvě nové technologie, které by měly přispět k vyšší bezpečnosti a komfortu. Pneumatika a ráfek kola by měly prodloužit životnost pneumatiky, zmenšit spotřebu paliva a zdokonalit přehled o jejich stavu. Přímo v ní by se měla nacházet elektronika a pumpa. Díky chytrým aplikacím v telefonu byste také měli mít lepší přístup k datům.

Společnost, které lidi důvěřují

Čeští řidiči mají tohoto výrobce pneumatik rádi a velmi často jej preferují při výběru nových produktů. Důvodem může být dlouhodobá tradice a historie nebo to, že zboží od nich je zkrátka kvalitní. Tato společnost byla založena v roce 1871 v německém Hannoveru. Od té doby se posouvá neustále dopředu. Už celkem 150 let se Continental zaměřuje na výrobu pneumatik. Někteří lidé si pokládají otázku, zda má stále možnost přijít s něčím inovativním. Odpověď na ni je kladná.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Dvě nové technologie

Nové technologie pneumatiky budoucnosti společnost Continental nazývá jako ContiSense a ContiAdapt. Tyto dvě novinky umožňují nepřetržitý přístup k informacím o pneumatikách a úpravu jejich výkonového pláště podle podmínek na silnici. ContiSense pracuje s elektricky vodivou gumovou směsí. Díky ní lze přijímat elektrické signály ze senzoru v pneumatice do přijímače ve vozidle. Čidla na bázi pryže průběžně sledují hloubku dezénu a jeho teplotu.

iZdroj fotografie: Continental

Pneumatika sama upozorní řidiče na podivné hodnoty. V případě, že by byl proražen plášť, uzavře se v ní elektrický obvod a řidič je ihned varován. V budoucnosti by měla ContiSense dostat další čidla navíc. Těmi mohou být například i ta, která dokážou sledovat informace o povrchu vozovky (teplotu vozovky nebo sníh). Data nemusí být přenášena pouze do palubního systému, ale také do chytrého telefonu.

Druhá inovace se zaměřuje na tlak

Druhou technologií je ContiAdapt, jež dokáže s pomocí mikroprocesorů vestavěných v kole upravit tlak vzduchu v pneumatice. Sytém mění velikost kontaktní plochy s vozovkou, díky čemuž lze například zvýšit potřebnou trakci. Při různých podmínkách na silnici je takový systém velmi potřebný pro zajištění bezpečnosti i komfortu. Příkladem může být situace, kdy zapadnete ve sněhu. Díky ContiAdapt lze nastavit snížení hustoty v pneumatice pod hranici 1 baru a vyprostit se.

iZdroj fotografie: Pixabay

Je možné si vybrat čtyři kombinace tlaku a šířky ráfku. Díky tomu se vždy pneumatika přizpůsobí tomu, jaké jsou podmínky na silnici (mokro, nezpevněná cesta, kluzká silnice a běžné podmínky). Díky těmto funkcím by se řidiči zbavili sezónního přezouvání a výměna za nové by proběhla až poté, kdy na to sám systém upozorní.

Continental bere v úvahu i potřeby elektromobilů, protože tyto dvě novinky jsou vhodné právě pro budoucí auta. Například nastavení nízkého valivého odporu zvyšuje u elektrického vozidla dojezd na jedno nabití.

Jaký je váš názor na tuto technologii od společnosti Continental?

Zdroj: Motor1

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články