Třídveřový Range Rover se 6 koly, za kterým se každý otočí, byl prodán za půl milionu. Je skutečným klenotem

Na silnicích málokdy narazíte na šestikolku. Hodně unikátní automobil byl nedávno na prodej na aukčním serveru. Nový kupec přestavený vůz nakonec získal za 525 tisíc korun.

i Zdroj fotografie: S vědomím uživatele pcspares69
i Zdroj fotografie: S vědomím uživatele pcspares69
i Zdroj fotografie: S vědomím uživatele pcspares69
i Zdroj fotografie: S vědomím uživatele pcspares69
i Zdroj fotografie: S vědomím uživatele pcspares69
i Zdroj fotografie: S vědomím uživatele pcspares69
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Speciální šestikolový Range Rover byl ještě před pár dny k mání na britské verzi aukčního serveru eBay. Vůz je ve své třídě unikátní, protože šestikolky nejsou na silnicích často k vidění. Téměř jediným vozem v této třídě je Mercedes G63 AMG 6×6. Inzerovaný Range Rover si v osmdesátých letech objednal saúdskoarabský král Khaled.

Vůz byl vyrobený v roce 1978

Automobil byl vyrobený v roce 1978, ale prošel přestavbou. Byl také součástí akce BBC Radio 1 Roadshow. Na aukčním serveru se model prodal za 18 tisíc liber, což je v přepočtu zhruba 525 tisíc korun. Přihazovalo na něj 71 zájemců. Jde totiž o velmi zajímavou cenu. Nutno ale podotknout, že vůz není ve stoprocentním technickém stavu.

iZdroj fotografie: S vědomím uživatele pcspares69

Auto potřebuje opravit několik elektronických problémů. V zásadě se však u prodané šestikolky nevyskytují žádné závažné problémy. Motor pěkně šlape a konstrukce je pevná. Při přestavbě si však nekladli příliš vysoké nároky. Původní karoserie zůstala v podstatě zachovaná a pouze byla prodloužená. Mechanici přidali vozu další nápravu.  

Vůz má původní sedadla

Unikátní vůz pohání vznětový řadový čtyřválec Perkins 4236 o objemu 3,9 litru, který je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Podle údajů prodávajícího by šestikolka Range Rover měla mít výkon kolem osmdesáti koní, tedy asi 58 kW, ale je složité jednoznačně určit, co se v tomto agregátu ve skutečnosti skrývá.

Někoho možná překvapí, že rozteč mezi přední a druhou nápravou je stejná jako u originální verze. Kromě toho byl u vozu ponechán pouze jeden pár dveří po stranách. Podlouhlé tělo ani po letech nevypadá špatně. Nikde nejsou žádné konstrukční vady ani nevzhledné sváry. V interiéru jsou původní sedadla i zadní lavice. Podlaha kufru je pokrytá na tehdejší dobu elegantním kobercem.

Proč si koupit takovou šestikolku?

Zdroj: CarScoops, eBay

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
103 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články