Triggo je polský kříženec mezi autem a motorkou. Nejenom do města

                   

Na ženevském autosalonu se měla kromě plejády známých aut představit ještě jedna netradiční novinka. Paradoxně ne pod hlavičkou jakékoliv známé a velké automobilky. Domovinou tohoto netradičního vozu je Polsko. A právě odtud se měl tento polský kříženec mezi autem a motorkou přesunout do Ženevy, kde se měl představit lidem. Koronavirus však narušil plány a tak se tento netradiční dopravní prostředek představil alespoň online.

Auto i motocykl dohromady

Jak bychom si měli Triggo konkrétně popsat? Stačí jeden pohled a je celkem jasné, že jde o opravdu netradiční dopravní prostředek. Nejlépe jeho popis charakterizujeme tak, že jde o něco mezi autem a motorkou. Už to napovídá, že nejde o žádné auto na dlouhé cestování. Naopak jde o auto do města.

Právě ona netradiční kombinace využívá to nejlepší z obou segmentů. Triggo je malý vůz, ještě menší než městská auta, což usnadní manévrovatelnost po městě, stejně jako by neměl být problém se zaparkováním kdekoliv. Oproti motorce se však nemusíte být jakéhokoliv špatného počasí, jelikož před chladem, ale třeba i před deštěm budete pohodlně ochráněni podobně, jako když jedete autem.

Pro dvě osoby

Podobných kříženců už byla v minulosti představena celá řada. Oproti některým má Triggo výhodu také v tom, že jde o dopravní prostředek určený ne pro jednu, ale hned pro dvě osoby. To výrazně zvýší celkovou praktičnost. Zatím však auto není ve fázi sériové výroby. Je zhotoveno jenom několik málo prototypů, které se zatím testují.

Během příštího roku

Pokud vše půjde podle plánu, mělo by se vozidlo Triggo začít vyrábět už v průběhu příštího roku. A kdo je typickým zákazníkem? Překvapivě to nebude člověk, co hledá dopravní prostředek do města. Klíčovým zákazníkem má být služba poskytující carsharing, který by následně umožnila půjčování tohoto dopravního prostředku těm tomu, kdo se chce rychle přesouvat po městě a kdo vlastní auto nepotřebuje. Toto využití rozhodně dává smysl.

Foto: Tiskové materiály Triggo

Diskuze Vstoupit do diskuze
126 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články