Tyto ojetiny v nárazových testech neobstály. Na silnici jsou rizikem

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Auto dnes kupujeme i podle toho, jak je bezpečné. Řada z nás se zájmem sleduje crash testy nových modelů, které jsou uváděny na trh. Zde už většina díky velkému pokroku a inovacím nemá problém získat plných pět hvězdiček. Ale jak je to v případě ojetin? Některé jsou dobré a jiné jsou pravým opakem. Proto se podíváme na seznam těch vozidel, které v crash testech Euro NCAP příliš neobstály. Pozor, pokud na ně narazíte v bazaru, nebo na inzertních webech.

Chrysler Voyager

Čtvrtá generace vozu z roku 2007, která se může jevit jako velmi praktickou volbou pro rodinu, jelikož pojme až 7 lidí. Takový je Chrysler Voyager. O co více je praktický, o to více je také nebezpečný. Nutno říci, že v rámci testu Euro NCAP dostalo toto auto jenom dvě hvězdičky z pěti. Pokud ho máte, doufejte, že s ním nezažijete žádnou dopravní nehodu.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Euro NCAP

Jeep Compass

Zajímavé americké SUV rozhodně nebude tak hrdým symbolem silnic, jak si mnozí myslí. A velikost a charakter vozu mu bezpečnost nezaručí. Testy Euro NCAP to říkají celkem jasně. Jeep Compass z roku 2012 totiž dostal jenom dvě hvězdičky z pěti možných, což je pro značku poměrně velká rána. Místy pro vylepšení jsou hlavně prvky ochrany dospělých, nebo je to také ochrana chodců, která byla podle výsledků skutečně celkem nedostatečná.

Nissan Navara

Model z roku 2008 si v testech Euro NCAP nestál příliš dobře. Mimo jiné i proto, že ochrana samotného řidiče nebyla na příliš dobré úrovni. Na to však konstruktéři začali reagovat, auto bylo modifikováno a následně se úroveň jeho celkové bezpečnosti zvýšila. Přesto se ale stále nejedná o auto, o kterém bychom mohli říci, že vás při nehodě dokonale a stoprocentně ochrání.

Isuzu D-Max

Pokud máte v hledáčku model Isuzu D-Max, platí o něm to podobné, jako v předchozím případě. V dílčích testech dostal dvě hvězdy za ochranu řidiče, za ochranu dětí, nebo za ochranu chodců. To nejsou příliš uspokojivé výsledky, které by zaručovali, že si za volantem tohoto vozu, nebo na jiném místě můžeme být jisti, že se nám nic nestane.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Euro NCAP

Toyota Urban Cruiser

Pro mnohé bude tento vůz jistě překvapením. Toyota Urban Cruiser z roku 2009 ukazuje, že vyhlášená kvalita a spolehlivost Toyoty může mít u některých vozidel přece jenom své určité mouchy. Testy Euro NCAP to jenom potvrdily. A je to s podivem, jelikož řady jiných automobilů značky procházela testy s plným počtem bodů. Tento model se zkrátka nepovedl, hlavně proto, že v něm nejsou příliš dobře ochráněni dospělí. Naproti tomu děti mají ochranu slušnou a velmi dobře byly hodnoceny i systémy na podporu bezpečnosti.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Euro NCAP

Dacia Duster

Je pravdou, že od této rumunské automobilky toho člověk přece jenom až tak moc nečeká, jelikož cílí hlavně na ty, kdo hledají opravdu levné auto. A jak Dacia Duster z roku 2011 dopadla v testech? Rozhodně to nebyl uspokojující výsledek, jelikož celkově se auto muselo spokojit jenom s trojicí hvězd. To potvrdilo obavy mnohých, že za levnou cenou nebude jenom osekaná výbava, ale i celkově nedokonalé zpracování. Nutno však říci, že děti a dospělí jsou ve voze chráněni celkem dobře. Známku snížila především bezpečnost chodců a asistenční systémy.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Euro NCAP

Renault Trafic

Poslední auto, na které se podíváme, je Renault Trafic z roku 2012. Tedy auto, které bude primárně vyhovovat nárokům na maximální možnou praktičnost. A jak si auto stojí, pokud vezmeme v potaz také jeho bezpečnost? Zde má Euro NCAP poměrně jasno, protože tento vůz dostal jenom dvě hvězdičky z pěti. Přitom na vysoké úrovni byla ochrana dětí. U ostatních hodnocených parametrů však auto spíše propadlo. A to jak u chodců, tak i u bezpečnostních asistentů. To je důvodem, proč z něho mít možné obavy, pokud ho máte a jezdíte s ním.

Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články