Korejský Genesis 90 bude nejluxusnějším autem historie pro běžné smrtelníky. Nová generace vymýtí předražené německé limuzíny

Genesis G90 vyšel naposledy v roce 2018, tehdy se ale jednalo spíše o facelift modelu EQ900. Tentokrát jde o nový model samostatné luxusní divize Hyundai.

i Zdroj fotografie: Genesis
                   

Se známým motivem světlometů „Two Lines“ je Genesis připraven na tvrdou konkurenci a za jeho kabinu by se nemusely stydět ani ty nejprestižnější britské značky. Zatím je ovšem k mání pouze šestiválec. Koncem roku 2015 se Genesis stala v rámci firmy Hyundai samostatnou luxusní divizí produkce. Vzápětí se objevil i první model, tedy limuzína G90. S ročními odstupy pak následovaly sedany G80 a G70, oba v menším provedení.

Základy pro budoucí produkci

Krom zmíněných modelů už dorazila i elektrická verze G80, takže i když je Genesis vlastně počínající značkou, portfolio už má solidní. Korejci si tak vytvořili pilíře a mohou se soustředit jak na upevňování image, tak i postupnou modernizaci. V druhém ohledu už nabídli G90 nové generace a stejně jako v dříve půjde o model ve dvou variantách. První s prodlouženým rozvorem poskytne mezi nápravami prostor větší o 190 milimetrů.

iZdroj fotografie: Uživatel Car and Driver / Creative Commons / CC BY-SA

Výhoda to bude hlavně pro cestující ve druhé řadě a je poměrně jasné, že v tomto případě nebudou majitelé usedat přímo za volant. Genesis je vybaveno také tzv. integrovaným kokpitem, který zahrnuje digitální přístrojový štít o rozměrech 12,3 palce a stejně velký monitor pro multimédia. Doplněn je relaxačními sedačkami s desítkou vzduchových měchů v opěradle a další dvojicí přímo v sedáku. Jsou tak možné celkem čtyři druhy masáží.

Ještě větší pohodlí

Hlavně prodloužená varianta nabídne v zadní části ještě větší luxus. Nechybí ani VIP sedačka s výhřevem, chlazením a opěrkou na nohy. Koncový sloupek má také opěrku na knihu nebo časopisy. Při i dalších digitálních panelech navíc Korejci drželi v paměti i ekologičnost celého vozu. Vnitřní dekor má vzhled dřeva a je vyroben ze zbytků papíru i novin. Podepsalo se to i na názvech, takže tu máme Newspaper Crown a Newspaper Stripe.

iZdroj fotografie: Genesis

Podvozek pracuje s přední kamerou, která sleduje povrch vozovky a pomocí vzduchových měchů vyhlazuje nerovnosti. V případě polních cest lze vůz zvednout až o 25 milimetrů, systém sleduje i sklon silnice. Pak lze zvednout jen přední část vozu, aby nedošlo ke kolizi s povrchem.

Vychytávky a design

Majitel se také nebude muset namáhat s otevřením dveří, protože k vysunutí kliky dojde, jakmile systém zachytí signál telefonu. Uvnitř pak pasažéři jen stisknou tlačítko, které dveře zavře. U řidiče provede celou akci jen brzdový pedál. Design počítá opět s dvojitými a velmi úzkými světlomety jak vpředu, tak i vzadu. Použita jsou také zajímavě stylizovaná litá kola, což vše dohromady podporuje svéráznou přitažlivost luxusního vozu.

iZdroj fotografie: Genesis

Chladič má působivou mřížku, kapota elektrického crossoveru dodává přídi klasičtější vzhled. Vůz bude jasně rozeznatelný podle vysouvacích madel a delších zadních dveří a celkově půjde o kus, který si nejspíš nikdo nesplete s čímkoli dalším. Vliv bude mít nepochybně i cena, kterou budeme ale znát až během příštího roku. V něm dojde na faktický prodej. Zatím probíhají objednávky, podle nich dojde k nástinu exportních plánů.

Jaké pocity ve vás vyvolávají vozy velikosti limuzíny?

Zdroj: Genesis, CarLeaks

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články