Britské legendy z Číny už mají české ceny. Očekávání se naplnila, nejen Dacia by měla zpozornět

Legendární britská značka MG se pod křídly „čínského draka“ SAIC vrací zpět do Evropy a poprvé oficiálně i k nám. A přichází s cenami, které zákazníky potěší. Konkurenci už méně.

i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
Dalších 22 fotografií
Dalších 22 fotografií
                   

Jak jsme psali nedávno, znovuvzkříšená legenda MG, původem z Británie a nyní pod křídly čínského koncernu SAIC se vrací zpátky do Evropy. Krom domácího, anglického prostředí, kde se již plně zabydlela spustila prodeje v Holandsku, stejně jako v sousedním Německu. A nyní vstupuje díky prostřednictvím společnosti AutoBrick, zastupující mimo jiné i Mitsubishi na český trh. S cenami, které minimálně Dacii nepotěší. A nejen jí. Čtěte dále, čínská revoluce je tu.

Čínský drak jde na přistání, přistání povoleno

Několikrát jsme již na těchto stránkách psali o výrazně levnějších cenách u opravdu zajímavých a kvalitně provedených vozidlech, většinou původem z Číny. Co naplat, že mnozí z nás by okamžitě kupovali, kdyby byly k prodeji. Respektive ony samozřejmě k prodeji jsou, jen ne v Evropě. A už vůbec ne u nás, za české koruny a s odpovídajícím servisem. MG je první, který toto pomyslné prokletí „prolomil“ a oficiálně vstoupil na český trh.

iZdroj fotografie: MG

Crossover ZS

Prvním modelem, který se bude u nás nabízet je kompaktní crossover označený jako ZS. Přes 4,3 metry dlouhý pohledný vůz pohání atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 78kW a točivým momentem 141 Nm. Pohonná jednotka je tedy určena evidentně pro klidné povahy, nicméně v běžném provozu by určitě neměla být brzdou, ne každý si potřebuje něco dokazovat při rozjezdu na semaforech. Co poněkud chybí na výkonu, dohání model ZS výbavou.

iZdroj fotografie: MG

A cenou, neboť startuje na 424.940 korunách. Což je zhruba cenový „rajon“ Dacie Duster, proti ní však ZS nabízí už v základním provedení digitální klimatizaci, 17“ litá kola, multimediální systém s 10,1“ obrazovkou nebo třeba Bi-LED přední světlomety. To jsou věci, které Duster nenabízí buďto vůbec, nebo jako třeba v případě automatické klimatizace až od nejvyšší výbavy Journey. U ní už si ale poměrně připlatíte. Naopak MG nebude nabízen s LPG pohonem nebo dieselovým agregátem, které u Dusteru najdete.

SUV s plug-in hybridním pohonem eHS

O kategorii, možná dvě kategorie výše se nachází plug-in hybridní SUV s celkovým systémovým výkonem 190kW a točivým momentem 370Nm. Na „stovce“ jste v tomto případě za 6,9 sekundy, tady už nedostatkem výkonu ani rychlosti myslím nikdo trpět nebude. Zajímavostí je desetistupňový automat s elektromechanickou spojkou o mimořádné účinnosti 94% a rychlosti přeřazení 0,2 sekundy, stejně jako poměrně slušná kapacita akumulátoru 16,6 kWh, umožňující ujet čistě na elektřinu 52 km.

iZdroj fotografie: MG
MG eHS

O výbavě se pak už nemá smysl rozepisovat, tohle opravdu není konkurence Dusteru. Kůží potažená palubní deska, LCD panel v přístrojové „kapličce“, automatická dvouzónová klimatizace stejně jako veškerá konektivita jsou zde samozřejmostí. Cena 887 940 korun, na které eHS startuje pak tomu pochopitelně odpovídá, nicméně podobně vybavená konkurence umí být i o několik set tisíc dražší. SAIC je pak koncern, mající na starosti výrobu VW nebo Škody v Číně, opravdu se tedy netřeba bát nekvalitní produkce. Tohle není startup z inkubátoru.

iZdroj fotografie: MG
MG eHS

Nabízí se otázka, co bude dál. Značek, schopných vyrobit podobné automobily za podobné, nebo ještě nižší ceny jsou v Číně desítky. Dlouhé roky panovalo přesvědčení, že tyto vozy se do Evropy nikdy nedostanou, především s ohledem na všechna omezení a předpisy, které provoz na evropských silnicích s sebou přináší. A pokud, tak za zcela jiné ceny. A vida, stalo se. MG je tu a za velmi zajímavé peníze. Možná, že by se (nejen) evropští hráči mohli znovu zamyslet. S naší Škodou v čele, té by myslím „modifikace“ cenové politiky opravdu slušela. Především k jejímu vlastnímu prospěchu. Co myslíte?

Galerie

Dalších 22 fotografií
Dalších 22 fotografií

Jak by měly evropské automobilky reagovat na příliv levných vozů z Číny?

Zdroj: MG
Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články