Vybrali jsme výkonná, spolehlivá a levná naftová auta z druhé ruky

                   

Výkonné dieselové motory jsou v porovnání s těmi benzinovými o poznání úspornější, proto se čím dál častěji prosazují i u sportovně laděných vozů. Na závodní okruhy se taková auta těžko podívají, pomalejší akcelerace je v tomto ohledu příliš velkým hendikepem, na silnici však běžnému řidiči poslouží skvěle. Naopak výhodou naftových motorů je jejich delší životnost. Dnes vám představíme trojici dieselových aut, která se vyplatí koupit z druhé ruky. Za málo peněz v tomto případě dostanete hodně muziky.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Alfa Romeo 159 2,4 JTD

Vizuálně atraktivní italský krasavec skrývá pod kapotou skvělý pětiválcový motor. Ten má výkon 210 koní a z nuly na sto se rozjedete za 8 vteřin, což je u dieselového auta skvělá vizitka. Průměrná spotřeba této Alfy Romeo je lehce přes 8 litrů nafty na 100 kilometrů. Modely vyrobené po roce 2007 se navíc mohou pochlubit prakticky bezporuchovým provozem a mohou vám sloužit ještě dlouhá léta. Odborníci pak doporučují model s automatickou převodovkou.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Audi A4 B7 3.0 TDI

Pokud si vybíráte levný, ale spolehlivý ojetý dieselový vůz, rozhodně by vaší pozornosti neměla uniknout tato Audina s třílitrovým šestiválcem. Z nuly na sto zrychlí ještě rychleji než Alfa Romeo z předchozího odstavce, o něco výkonnější motor je pak vykoupen trošku vyšší spotřebou kolem 9 litrů na 100 kilometrů. Modely vyrobené po roce 2005 se mohou pochlubit 233 koňmi pod kapotou, a právě po nich byste se měli v případě zájmu poohlížet.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Peugeot 407 3.0 HDI

Francouzská auta nejsou příliš proslulá kvalitními dieselovými motory a tento model od Peugeotu je jedním z prvních úspěšných pokusů o nápravu. Třílitrový motor má u tohoto auta solidní výkon 240 koní se spotřebou jen lehce přes 8 litrů nafty na 100 kilometrů. Peugeot 407 zaboduje hlavně u fanoušků francouzského designu a nedbalé elegance vozů se lvem ve znaku.

Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články