Žebříček ojetých vozů, které koroze trápí jenom málokdy

                   

Každé auto to jednoho dne čeká. Dříve nebo později ho koroze prostě napadne. Ovšem modernizace a stálé zlepšování se ve výrobě vozů přišli na to, jak tento problém utlumit. Od nynějších let budou existovat vozy, jejichž některé modely budou schopny tento problém s korozí lépe vyřešit.

Jaké vozy to jsou?

Specialisté na auta sjednotili řadu ohodnocených ojetých vozů, jejž mají tu nejlepší vlastnost protikorozní ochrany. Všechny tyto modely aut jsou již z výroby odstaveny, avšak na sekundárním trhu jsou velice populární.

  • Mercedez-Benz třídy S W221 (2005-2013)
  • Toyota Camry XV40 (2006-2011)
  • Volvo S80 (2006-2016)
  • Audi A6 C6 (2004-2011)

Oproti svému předchůdci má model W221 na panelech karoserie velmi kvalitní vrstvu nátěru a spousty antikorozních úprav. Mezi nedostatky tohoto modelu patří vysoké riziko vzniku koroze v oblastech upevňovacích bodů a také rychlé zakalení detailů z chromu. To, co chcete, je Toyota s kvalitním nátěrem a lakováním. Její tělo je pozinkováno a velmi dobře ošetřeno proti korozi. Camry je díky tomuto ohledu o dost lepší než některé její prémiové modely. Karoserie Volva S80, švédské vlajkové lodi, je vytvořena z pozinkované oceli. Má vysoce kvalitní zpracování. Místa, kde se barva oloupe nebo kde je auto poškrábané, Volvo po dlouhou dobu nelakuje, protože to na tomto modelu není třeba, a snadno se obnovuje. Model Ingolstadt se svou perfektní karoserií a pomocnými rámy má pevnou strukturu a nesmírně odolnou ochranu proti korozi. Vznik rzi je prakticky vyloučen i na těch nejzranitelnějších místech auta, jako je například oblouk na zadních blatnících.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

BMW 5 E60 (2003-2010)

Také tento Bavorák se může pochlubit vynikajícím lakovým povrchem, dobrou kvalitou barvy a výbornou odolností vůči korozi. Avšak tělo tohoto automobilového vozidla má jednu slabinu, jedno malinkaté slabé místo. Tam, kde jsou hliníkové části spojeny s ocelovými prvky, velmi často dochází ke korozi.

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články