Možná, že si jen bolestně povzdechnete a řeknete si: „No jo, ale kde na takovou svižnou superkáru vzít?“ Pravda, ceny těch nejnovějších automobilových klenotů nepatří k těm nejnižším. Když začneme těmi levnějšími, jako je např. Smart For Two, jsme na lidových zhruba 350 tisících. Citroen DS3 Cabrio vás přijde asi o sto litrů víc a nová Mazda MX-5 stojí přibližně 550 000. Pokud hodláte koupit nové Audi TT RS Roadster, musíte sáhnout trochu hlouběji do kapsy a připravit si asi meloun a půl.

Ale na trhu lze najít starší ojeté stroje, které vám rovněž prokážou dobrou službu. Stačí jen trochu zapátrat po internetových stránkách a pak navštívit příslušný autobazar nebo přímo majitele spanilé krásky, které se ráda prohání po silnicích nahoře bez. Pokud vás jízda s touto fešandou láká, pojďme se podívat, jaký je výběr.

Renault Mégane Coupé-Cabriolet – pohodlí na cestách

V březnu 2003 na ženevském autosalónu představila známá francouzská automobilka svůj model Renault Mégane CC. Zákazníci už z dřívějška znali tří a pětidveřové hatchbacky téhož jména, a tak byli zvědaví na to, jak si kabriolety povedou ve srovnání s konkurencí.

Jako novinka tyto vozy nesplnily původní prodejní očekávání výrobce, nicméně pokud na některý z nich při toulkách po autobazarech narazíte, nelamte nad ním hned hůl.

Jde o poměrně vyhledávaný spolehlivý dopravní prostředek, v němž si čerstvý letní vítr vychutnáte naplno. Pevná skládací celoplošně prosklená střecha zajede do kufru za pouhých 22 sekund do kufru a za stejnou dobu se změní kupé zpět na kabriolet; ovšem auto nesmí být při této transformaci v pohybu. Je pravda, že si zasunutá střecha z jinak velmi prostorného zavazadlového prostoru 490 l ukousne pořádný kus, ale ruku na srdce: málokdo z nás cestuje v kabrioletu s lodním kufrem narvaným až k prasknutí.

Renault Mégane CC je navržený jako čtyřmístný vůz, ale pokud byste si měli představit, že se na zadní sedadlech usadí dvě dospělé osoby, chce to notnou dávku fantazie.

Co se jízdních vlastností týče, vyznavači ostřejšího stylu mohou být poněkud zklamáni. Renault Mégane CC nabízí slušný komfort a typicky francouzskou měkkost odpružení, ale emoce prostě vykouzlit nedokáže. A tak si ani příliš neužijí sportovně tvarovaných sedadel, které disponují slušným bočním vedením.

Pokud se vám zdá, že jsme na Renault Mégane CC doposud dštili jen samý oheň a síru, teď nastává ta pravá chvíle to napravit. Pochválit můžeme např. spolehlivou pohonnou jednotku, kterou představuje kultivovaný benzínový motor 2.0 16V s atmosférickým plněním o výkonu 99 kW. Jako další plus můžeme zmínit kvalitní zpracování interiéru a neotřelý design. A ještě jeden pádný důvod na závěr: Renault Mégane CC patří k vozům, které můžete sehnat do 100 000 Kč.

Citroën C3 Pluriel – romantik každým coulem

Další z francouzských mušketýrů, s nímž si můžete naplno užívat modré nebe nad hlavou, se vyráběl v letech 2003 až 2010 ve španělském Villaverde. V našem seznamu si zaslouží být oprávněně. Co je na něm tak výjimečné, že stojí za to se po něm poohlédnout?

Když jej zakoupíte, máte 5 v jednom. Ne, to není laciná reklama na multifunkční zařízení nevalné kvality. V případě Citroënu C3 Pluriel je to realita. Vlastně pluralita. Neboli rozmanitost a pestrost. Citroën C3 Pluriel se z dvoudveřového hatchbacku rázem stane kabrioletem, roadsterem nebo hatchbackem s panoramatickou střechou. A když složíte zadní dveře kufru, který má objem 267 l, do horizontální polohy, promění se ve spider pick-up, v němž lze převážet i delší předměty nebo se v něm můžete pohodlně vyspat pod zářícími hvězdami.

Kromě vysoké variability v jeho prospěch hovoří také např. originální dynamický design, na jehož zrodu se podílelo slavné studio Ital Design, které mj. stojí za elegantními tvary převratného českého konceptu Škoda 720. Citroën C3 Pluriel navazuje na oblíbený model C3 a využívá řadu jeho prvků, např. kompletně převzal jeho palubní desku.

Za pochvalu stojí bohatá základní výbava, která mj. zahrnuje audiosystém s CD, asistenční systémy ABS+EBD+EBA, airbagy řidiče a spolujezdce (ten je vybavený deaktivač­ním spí­na­čem), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken vpředu, přední mlhovky a mnohé další vychytávky.

Ben­zí­no­vý čty­řvále­c 1.6 16V s výkonem 80 kW zkombinovaný s po­lo­au­to­ma­tic­kou sekvenč­ní pře­vo­dov­kou Sen­soDri­ve je dostatečné pružný a dynamický a na silnici se dokáže rozparádit až na pěkných 188 km/h. Skvělou práci odvádějí kotoučové brzdy a na závadu rozhodně není ani tvrdě naladěný podvozek, ovšem daní za něj je poněkud vyšší hlučnost.

Ford Focus CC – jen kousek od Slunce

Cena tohoto fešáckého exempláře sice již o kousek přečnívá onu magickou hranici 100 000 Kč, kterou jsme si stanovili jako mezní pro nákup „levného“ ojetého kabrioletu, nicméně pokud nejste škrt, lakomec nebo Skot, rozhodně se vám vyplatí do tohoto modelu investovat.

Představen byl veřejnosti v březnu 2006 na ženevském autosalónu, ale sériová výroba byla po řadě komplikací spuštěna až v roce 2007.

Nadčasový design tohoto stylového kupé-kabrioletu vznikal ve slavném italském návrhářském studiu Pininfarina poměrně dlouhou dobu, ale výsledek stojí za to a trpělivým zákazníkům se vyplatilo počkat si. Už na první pohled zájemce o koupi tohoto čtyřmístného vozu zaujme poměrně dlouhý rozvor (2640 mm) i celková délka karosérie (4509 mm). Tomu odpovídá i poněkud vyšší hmotností vozu (1607 kg).

Pozornosti jistě neujde ani zdařilá příď s typickými „focusovskými“ světlomety, příkré přední sklo a ladně klenoucí se linie kapoty, která plynule přechází v robustní záď a vyvolává dojem, že spíše než o kabriolet se jedná o americký sedan.

Ve srovnání s konkurencí nabízí Ford Focus CC tužší karosérii a skvělý podvozek.

Jedna z mála nevýhod Fordu Focus CC je nízká střecha – tedy když je zrovna stažená. Pokud patříte k osobám, které musí ohnout hlavu i v MHD, aby jí nenarážely do stropu, smiřte se s tím, že problémy budete mít i zde.

Proč tedy Ford Focus CC koupit? Co z něj dělá volbu číslo 1? Především skvělé jízdní vlastnosti, díky nimž nemusíte mít obavu ani při velmi svižné jízdě. Zadní víceprvková náprava je spolehlivá a výborně naladěný podvozek může někomu připadat poněkud tužší, ale nikterak nesnižuje komfort a řidiče poslouchá na slovo. Vznětový motor 2.0 Duratorq TDCI s nejvyšším výkonem 100 kW je dostatečně silný a na dlouhých cestách, které si v kabrioletu můžete vychutnávat, potěší i nízkou spotřebou. Krátké a přesné řazení dodá vozu přesně to, co chybělo předchozím modelům: adrenalin a potěšení ze sportovní jízdy.