Ford Focus 

Ford vynikal prodejem Escortu a malou Fiestou. Představení Focuse přišlo jako blesk z čistého nebe. Psal se rok 1998 a Focus už napořád změnil nižší střední třídu. Téhož roku automobilka Volkswagen přišla se čtyřkovým Golfem, ten se ale Focusu vyrovnal v málo věcech. Měl jen lepší diesely, pohon všech kol a později i lepší palubní desku. Ford Focus však konkuroval spolehlivými benzinovými motory, skvělými jízdními vlastnosti a to díky víceprvkové zadní nápravě, větším interiérovým prostorem a modernějším pojetím. Tím utopil poptávku jak Golfu, tak i ostatních modelů, které se snažili nabídnout podobné typy vozů.

Renault Mégane RS

Teprve nedávno se přestal vyrábět sportovní Megane RS, který byl v prodeji od roku 2010 a vždy plnil první příčky v prodeji rychlých hatchbacků. Prvním prototypem byl Mégane RS 250 o výkonu 250 koní, nabízel se dokonce ve dvou variantách, CUP s tvrdším podvozkem a samosvodem nebo ve variantě LUX s pohodlnějším podvozkem a bez samosvorného diferenciálu. Skvěle stavěný podvozek perfektně držel i v těch nejostřejších zatáčkách i na nepříliš komfortních komunikacích a motor měl říz, i když první vozy byly velmi tiché. Mégane RS patřilo jednoznačně k nejlepším hothatchům nižší střední třídy, už jen díky dobrým komunikačním vlastnostem s řidičem.

BMW 5 E39

Druhá polovina devadesátek nabízela výběr z vyšší střední třídy z vozů Audi A6, Mercedesu třídy E nebo BMW 5 E39. Nejlepším vozem bylo právě BMW, které dokázalo srazit ostatní konkurenci rozdílem třídy. Audi byla velmi moderní a nabízela pohon všech kol, podvozek ovšem plaval. Mercedes nenabízel dobré jízdní vlastnosti a se spolehlivostí to měl taky na štíru. Právě pětkové BMW nabízelo vše v jednom. Bylo moderním výstřelkem své doby s kvalitními jízdními vlastnostmi i kvalitním zpracováním. Automobilka tehdy do pětkového modelu dala nejmodernější benzinové i naftové motory, včetně třílitru, poháněného 192 koňmi. Nejmrštnější byla varianta M5 s osmiválcem a šestistupňovým manuálem.

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter, konkrétně je čtvrtá generace, nazývána mezi fanoušky T4, je dodnes velmi oblíbenou dodávkou. Ceny, v porovnání ke stáří vozu jsou pořád dost vysoko. Dala se pořídit v tradiční sestavě jako Transporter, Caravelle, California a Murtivan. Volkswagen Transporter měl na svou dobu spolehlivé motory, stabilní podvozek a nabízel vysoký komfort na dlouhých cestách. T4 stál a mnohdy ještě stojí v garážích početných rodin, dobrodruhů a řemeslníků.

Mazda MX-5

Kdo chtěl mít doma malý britský roadster, mohl si pořídit počátkem devadesátých let Mazdu MX-5. Mazda do svého vozu dala takovou techniku, která naštěstí ale neměla typické britské manýry. Hravý, cenově dostupný a spolehlivý vůz udělal z každé jízdy velkou zábavu. Stal se nejprodávanějším roadsterem světa. Automobilky si MX-5 všimli až ve druhé polovině devadesátek, ale nikdo se mu nedokázal přiblížit. Do prodeje se dostal Lotus Elan. Sice dobře jezdil, ale pouze s pohonem předních kol. Fiat Barchetta disponoval technikou z Fiata Punto a také se jednalo o předokolku. Možná Toyota MR2 by se dala svými jízdními vlastnostmi přiblížit k tolik hravé MX-5. Ta byla vhodná i pro začátečníky, zatímco Toyota potřebovala zkušeného řidiče.

Zdroj fotografií: Packers.com, BMWblog.com, DigitalTrends.com, BarryElySportsCars.com, Gumtree.com