Hyperluxusní Renault s českou stopou v designu chce vyzvat nejlepší konkurenci. Nabídne něco, co nikdo nemá

Renault přichází s novou značkou superluxusních aut, zaměřenou na stávající klientelu Porsche, BMW nebo Mercedesu. Šéfdesignérem je autor naší první Octavie a Fabie.

i Zdroj fotografie: BeyonCa
                   

I když to podle názvu možná nepůjde hned rozklíčovat, nový startup BeyonCa (z Beyond The Car) má hodně společného s Renaultem. A s naší Škodou. Renault se aktuálně veze na vítězné vlně v lowcost segmentu, kde Dacia sklízí jeden úspěch za druhým. A je pochopitelně i skvělým generátorem peněz. BeyonCa míří na přesně opačnou stranu pomyslného automobilového spektra – na samý vrchol a na stejnou klientelu, která doposud volila například Porsche Taycan. To je oblast, do které se Renault podívá úplně poprvé. Pojďme se tam podívat s ním.

Česká stopa v nejvyšším levelu od Renaultu

A můžeme rovnou začít tím, co je na novém modelu GT Opus 1 od BeyonCa zajímavé pro nás Čechy. Hlavním designérem všech jejich vozů je totiž Dirck van Braeckel – ano, přesně ten Braeckel, který je autorem našich dvou nejdůležitějších porevolučních Škodovek – první Octavie a první Fabie. Designové centrum BeyonCa ostatně sídlí v Mnichově, nemusí se ani létat do Pekingu. Jak vidno, kvalitní práce, kterou van Braeckel odvedl pro Škodu (a pochopitelně nejen pro ni) mu otvírá dveře i k takovýmto exkluzivním projektům.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Renault na superluxusní kategorii nikdy nemyslel

Renault nikdy ve svém portfoliu vyloženě luxusní modely nejvyšší třídy neměl, Safrane nebo Talisman byly spíše komforní střední/vyšší střední třída, designově odvážný Avantime zas cílil na trochu jinou klientelu, než jsou superluxusní vozy. Byť byl ve své době revoluční a určité stopy jeho odkazu lze najít i na aktuálním GT Opus 1. A protože současná top třída je elektrická a Renault zkrátka neměl a nemá ani zkušenosti, ani kapacity a už vůbec ne model, kterým by mohl začít, padla volba logicky na Čínu.

iZdroj fotografie: BeyonCa

Neb tam je v současné době k dispozici vše nutné výrobu elektromobilu: know how pro vývoj i výrobu, personální i technologické zázemí. BeyonCa navíc personálně zastřešil Soh Weiming, což je zároveň generální ředitel Renaultu v Číně. Renault pak poskytl start-upu kapitál, společně s automobilkou Dongfeng Motor. Vida, k čemu se hodí peníze z Dacie. Weiming uvádí, že investice pomůže k tomu, aby se z Renaultu stala velká elektrotechnická společnost, a nejen automobilka. Jak vysokou částku každá z firem start-upu poskytla nebylo uvedeno.

GT Opus 1 – opravdový „Magnum Opus“ v elektromobilech

Jako první značka představila nový model GT Opus 1, který nabízí kromě luxusního designového provedení například i měření životně důležitých funkcí. Řidiči dokáže změřit důležité hodnoty jako krevní tlak, či tep s přesností lékařské úrovně, a v případě nehody, či zkolabování řidiče, dokáže vůz sám přivolat záchranou službu. Něco jako poslední modely iPhonu, ovšem v podstatně sofistikovanějším provedení. Beyon Ca chce nejen touto „přidanou hodnotou“ konkurovat zavedeným hráčům – všechno ostatní je samozřejmé, pokud máte uspět.

A to Renault, potažmo BeyonCa opravdu chce. První model, který vám představujeme na videu a fotografiích chtějí v Číně začít vyrábět od roku 2024, od roku 2025 pak chce začít vyrábět a prodávat až pět elektromobilů a prodávat je na trzích ostatních kontinentů, včetně Evropy. Roční cíle v prodejích pak nejsou nikterak malé: alespoň 100 000 kusů. Ve vývoji a výrobě přitom kombinuje styl bývalých pracovníků z VW, Bentley a Renaultu. Bude to ale všechno na Teslu a další elektrické „superhráče“ stačit? Nechme se překvapit, budeme vás pochopitelně informovat.

Jak tipujete úspěch Renaultu na tomto poli?

Zdroj: CarNewsChina
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články