V Česku s tím může jezdit kdokoli, v USA jen policie. Milí řidiči, uhádnete, co to je?

Zvláštní rozdělení modelů mezi Evropu a Spojené státy vede k situaci, kdy na jedné straně oceánu může daný stroj osedlat kdokoli, na druhé je určen pouze pro polici. Nebo ne?

i Zdroj fotografie: Honda
                   

Že se nabídky jednotlivých výrobců často velmi liší nejen dle jednotlivých zemí, ale i mezi jednotlivými kontinenty, je myslím dostatečně známo. To, co je dostupné v Evropě (i Česku), nemusí být dostupné v Austrálii a naopak. Nemluvě o tom, že v Austrálii se navíc jezdí vlevo. Co je však zajímavé, je to, když si „něco“ můžete v Evropě koupit kdekoli, kde to výrobce (a jeho prodejci) nabízí, a třeba v Americe se dostupnost omezí pouze na policejní sbory. No není to zajímavé? Každopádně se na to pojďme podívat společně.

Další značka motocyklů v krachu: Její stroje Češi milovali jako svoje vlastní. Je k nevíře, co s ní teď bude

Nabídka na trhu pokrývající každou skulinu. Tedy kromě té policejní

Skoro by to totiž až svádělo k myšlence, že to „něco“ musí být natolik technicky sofistikované, že náročná evropská klientela může mít nárok, ale v Americe to raději „svěříme jen policii“. Co kdyby. Nebo to je naopak? Na každý pád přesně stejný přístup zvolila japonská Honda. Která s oblibou dodává svoje produkty i americké policii, ostatně kdo by nerad dodával policejnímu sboru. Ta auta jsou vidět dnes a denně, jezdí s nimi „ruce zákona“, lepší reklamu aby jeden pohledal.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Policie má nový speciál: BMW M2 v tuningu od AC Schnitzer. Jak ho řidiči poznají na silnici? Poměrně snadno

Jakkoli se v tomto případě jedná o motocykly, tedy „hlavní obor“ Hondy. Nicméně se severoamerickou modelovou řadou motocyklů Honda není něco v pořádku. Honda v USA nabízí desítky modelů, pokrývá každou kategorii, která existuje a je vynalezena obchodníky. Jakmile však jde o profesionální uživatele či o státní služby, obracejí se na Evropu. A zdaleka ne poprvé. Jinak si totiž nelze vysvětlit fakt, že policie si vybrala model NT1100, jenž se v Severní Americe ani neprodává.

Cestovní enduro s důrazem na silniční provoz

I když určitá souvislost by tu být mohla. Neb NT je v podstatě cestovní enduro Africa Twin, jež je přestavěné na cestovně-sportovní model, s větším akcentem na silniční provoz. A Africa Twin se na severoamerickém trhu nabízí běžně. Což je pro tamní policii tuším dobrá zpráva, neb místní servisní síť Hondy tak bude moci získat přístup k motorům, které ve své standardní verzi nemohou rovnou „do služby“. Instalují se boční a zadní ochranné rámy, sedadlo spolujezdce bude nahrazeno schránkou na dokumenty a budou přidány nezbytné kabely povinného a volitelného příslušenství.

Nová Honda s manuálem je možná ošklivá, především je ale superlevná. „Tak málo?“ Češi už se staví do fronty a prosí o kvóty

iZdroj fotografie: Honda

Nejvtipnější jsou na tom celém mimochodem dva boční kufry: ty má i původní NT1100 a v lepším designu, tady ale byly nahrazeny „krabicemi“ neforemnějšího vzhledu. Které však velikostí, otevíráním a dalšími parametry podle všeho splňují příslušné federální normy pro policejní příslušenství. V evropské verzi Hondy NT1100 produkuje řadový dvouválec o objemu 1 084 centimetrů krychlových výkon 102 koní, s nímž motocykl dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h.

iZdroj fotografie: Honda

Jawa spustila prodej nové motorky, do které se zamilovala celá země. Cena je tak nízká, že si ji může koupit každý

Nádrž o objemu 20,4 litru pojme dostatek paliva na více než 400 kilometrů. V Evropě lze NT1100 pořídit i s dvouspojkovým automatem a elektronicky řízeným odpružením, policejní varianta však oba tyto příplatky postrádá. Na druhou stranu však policejní úprava umožňuje citlivěji regulovat přísun výkonu a protáčení, čili motor lze nastavit jak na pronásledování, tak na doprovod kolon nebo průvodů. Na každý pád jde o zajímavý případ toho, kdy je Evropa „pánem Ameriky“. Což se pravda po nedávných volbách prezidenta USA může radikálně změnit. Policejní Harley-Davidson nebo Indian? Ne že by se mi to nelíbilo.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články