Tohle auto má špatnou pověst, ale ve skutečnosti patří k nejlepším ve své třídě. Pokud víte, jaké hledat

Řeknete „Laguna“ a spoustě lidí se automaticky vybaví slovo „průšvih“. A my se vlastně tak úplně nedivíme. Když jsme se totiž ptali lidí v okolí, co si o tomhle autě myslí, padla řada zajímavých pojmenování.

i Zdroj fotografie: Renault
                   

Když vynecháme ta, která ve slušném médiu prostě publikovat nemůžeme, zbyla nám tahle: francouzská elegance zkřížená s poruchovostí, elektronika, co žije vlastním životem, nebo královna oprav. Jenže tak jednoduché to není. Renault Laguna má sice špatnou pověst, ale když člověk ví, kam sáhnout, může získat auto, které bez nadsázky vydrží mnohem víc než leckterý Passat.

Laguna II: Auto, které vás naučí trpělivosti

A ne, nebudeme vám dnes malovat osud tohohle čtyřkolového miláčka na růžovo. Druhá generace (2001–2007) si opravdu zadělala na špatnou pověst sama, což potvrzuje i web RAC. Jen tak namátkou si připomeňme, že Laguny z počátku výroby trápila poruchová elektronika a špatně navržené vstřikování u dieselů. A korunu tomu nasadil mnohdy poměrně drahý a složitý servis. A proto se o ní dodnes mluví jako o voze, kterému je lepší se radši vyhnout.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

i

Jenže – od roku 2005 přišla modernizace a na tu se už v souvislosti s tímhle vozítkem většinou trestuhodně zapomíná. A to je škoda. Renault totiž vylepšil právě tu oblast, která ho nejvíc trápila: elektroniku. A to znamená jediné – pokud sáhnete po novějším faceliftovaném modelu, tak vaše šance na spolehlivý provoz značně vzrostou. Obzvlášť pokud auto prošlo poctivou údržbou a neválí se deset let někde pod plachtou.

Diesel 2.0 dCi je slušný motor, když si ho pohlídáte

O dieselových motorech se vedou sáhodlouhé diskuze – ani my v redakci nejsme výjimkou. U nás najdete zastánce i ty, kteří by si něco podobného nikdy nekoupili. Nicméně pravdou je, že dobře servisovaný dvoulitrový dCi motor zvládne bez potíží zdolat statisíce kilometrů. Stačí k tomu jen opravdové maličkosti – pravidelně měnit olej a filtry, nezanedbat rozvody a průběžně hlídat stav turba. Jen to byste měli dělat víceméně u každého. Jinými slovy: když se o tohohle mazlíka dobře postaráte, odmění vás nenáročným provozem a slušnou spotřebou.

iZdroj fotografie: Renault

Takže pokud hledáte komfortní sedan nebo kombi s dobrou výbavou za málo peněz, tady jste na správné adrese. A na posměšky sousedů nic nedejte. Vy si pořídíte nového šikovného člena rodiny, a ještě na něm ušetříte, protože ostatní o něm nevědí, co víte vy.

Jakým autem aktuálně jezdíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články