Policejní auta jsou tady hlavně pro každodenní službu, supersport s italskou DNA není potřeba, ani cokoli s nápisem RS. U nás ne.
Policie ČR má ve své flotile Ferrari. Nedávno jsem zapnul po dlouhé době televizi a viděl jsem reportáž z Červenohorského sedla. Tam s tímhle autem policie lovila motorkáře. V redakci AutoŽivě jsme o Ferrari psali už dávno a popravdě, myslel jsem si, že se policie auta už zbavila. Zjevně ne. Mimochodem, na Červenohorské sedlo vyrazila policie už vloni. S tím Ferrari. Co nechápu, proč si policie u nás tohle auto drží. Přijde mi to jako nesmysl. Zvlášť když na sedle stojí hlídka a odchytává motorkáře „na stojáka“.
Potřebuje dubajská policie nové a silné Audi? Určitě ano
Za mě je to zcela zbytečné, nejsme naftařská velmoc, kde peníze leží doslova na ulici. Mám na mysli třeba policii v Dubaji, která má ve své flotile milionová auta. A rozpočet na ně podpořený černým tekutým zlatem. Dubajská policie si roky buduje reputaci sboru, který vnímá mobilitu nejen jako nástroj výkonu služby. Ale i jako signál technologického sebevědomí města. Zavedení Audi RS7 Performance do renomované flotily luxusních hlídkových vozidel zapadá do téhle logiky. Jde o vůz, který spojuje silný technický základ s obrazem precizního řemesla a efektivní přítomnosti v ulicích.
Slavnostní odhalení v ikonickém dubajském Muzeu budoucnosti nebylo jen ceremonií s potleskem. Šlo o potvrzení dlouhodobé strategie bezpečnosti, zavádění nejmodernějších technologií a systematické modernizace turistických hlídkových vozidel světové úrovně ve spolupráci se strategickými partnery. Jeden by řekl, že Audi je vlastně docela obyčejné. Jsme přece v Dubaji. Ale proč ne. Během akce byly podrobně prezentovány výjimečné schopnostmi nového vozu Audi RS7 Performance. Rozhodně to není žádný louda, naopak.
Jde spíše o prezentaci než o potřebu mít další silné auto
S působivým výkonem 630 koní a točivým momentem 850 Nm zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za pouhých 3,4 sekundy. Díky svému výraznému designu a pokročilým technologiím slibuje RS7 na dubajských silnicích upoutat pozornost a nabídnout mimořádný zážitek z jízdy. Na technické údaje se raději podíváme podrobněji. Je tady motor 4.0 TFSI V8 biturbo, mild hybrid 48 V. Výkon jsem zmínil, je to uvedených 463 kW, točivý moment 850 Nm. Síla od motoru jde přes 8stupňový automat na trvalý pohon všech kol quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne tedy za 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h.
S paketem Dynamic Plus zvládne auto až 305 km/h. Spotřeba je asi to poslední, co by policii v Dunaji zajímalo, ale je to lehce přes dvanáct litrů na sto. Podle tabulek. V honičce za nějakým supersportem to bude klidně dvojnásobek. Emise CO2 jsou 274 až 285 g/km. Pohotovostní hmotnost bez řidiče má být cca 2 065 kg, nejvyšší přípustná hmotnost pak 2 735 kg. Vpředu fungují větrané kotouče s průměrem 420 mm, vzadu 370 mm. Audi RS7 Performance tak v dubajském kontextu není jen novým autem na zajímavém seznamu.
U nás policie víc než škodovky a bavoráky určitě nepotřebuje
Je dalším střípkem mozaiky, která posouvá standard policie k tomu, čemu sbor říká světová úroveň. Souhlasím. Současně auto udržuje laťku policejní mobility v rovině, kterou si Dubaj dlouhodobě nárokuje. Spojení vůdčí pozice, luxusu a inovací s každodenní funkčností a spolehlivostí. Pohrál jsem si s grafickými programy a zkusil navrhnout, jak by Audi vypadalo v českých službách. Za mne ale znovu, u nás jsou myslím výkonná auta v policejní službě zbytečná. Nebo máte jiný názor? Budu moc rád za vaše komentáře pod článkem. Octavie stačí.