Nové čínské kombi má velké ambice, širokou výbavu a téměř neuvěřitelný dojezd. Dokáže zastínit naši tuzemskou značku?
Když se na trhu objeví kombi, které slibuje prostor na úrovni Škody Superb Combi a současně papírový dojezd až 2 000 km, zpozorním. I přes všechny debaty o tom, jestli se velká rodinná auta ještě vyplácejí. Zvlášť když za tím stojí automobilka, která už u nás funguje oficiálně, ale na velký prodejní průlom stále čeká. Teď vytahuje trumf v podobě novinky, jež se v domovské Číně už prodává a do Česka má dorazit v září.
Čína dala světu dobré věci, třeba kung pao nebo papír
Jmenuje se BYD Seal 6 DM-i a nesází jen na okázalá čísla v tiskové zprávě. Stojí za ní plug-in hybridní technika s dvěma jasně rozlišenými variantami a karoserie, která je na kombi velmi podstatná. Délka 4 850 mm a rozvor 2 790 mm, tedy proporce, které se na délku velmi těsně potkávají s aktuálním Superbem Combi. V redakci AutoŽivě obvykle nepíšeme tak, abychom vyvolali senzaci. A ani tady to nemá tak být. Ale srovnání s tuzemskou značkou se nabízí. Škoda je tady doma a auta srovnatelná s její nabídkou se prostě do porovnání hodí.
I zákazníci budou sami srovnávat. Praktická stránka? Zavazadelník o objemu 670 litrů a po sklopení zadních opěradel až 1 535 litrů. Čísla, která v reálu znamenají, že kufr nebude slabé místo a víkendový přesun s kočárkem, koly nebo lyžemi nebude logistické cvičení. Pohon je plug-in hybridní a výrobce připravil dvě varianty. Základ vychází ze zážehového čtyřválce o objemu 1,5 litru s výkonem 100 koní. Ten spolupracuje s elektromotorem o výkonu 163 koní, přičemž zrychlení na 100 km/h má být otázkou 8,7 sekundy.
Dojezd 2 000 km je jako z říše snů, jaká bude ale realita?
Energii pro čistě elektrickou jízdu zajišťuje baterie s kapacitou 10 kWh, jež má vystačit na 80 km bez spuštění spalovacího motor. Silnější alternativa používá stejný spalovací agregát, ale silnější elektromotor s výkonem 218 koní a větší akumulátor o kapacitě 18 kWh. Díky čemuž stoupá čistě elektrický dojezd na 150 km. Současně je tady pro plug-in hybridy netradičně velká palivová nádrž, 65 litrů, a to je právě důvod, proč výrobce udává kombinovaný dojezd až 2 000 km. Jde o údaj, který v kontextu běžných cest může výrazně srazit počet zastávek.
Interiér má být bohatě vybavený, 12,8palcový infotainment, digitální přístrojový štít, klimatizace, vyhřívaná i odvětrávaná sedadla. Systém V2L a ve vyšších výbavách podle výrobce dokonce vzduchové odpružení nebo lednička. Tedy prvky, které v této třídě nejsou samozřejmostí a mohou rozhodnout. Pokud někdo hledá univerzální auto pro rodinu i dlouhé služební přesuny, třeba ho to zaujme.
Když se vrátím k ceně, nelze dělat závěry bez oficiální české částky, ta zatím k dispozici není. Ale hrubý obrázek lze načrtnout. Já bych tipoval, že kolem 800 tisíc Kč by v tuzemském prostředí dávala nabídka smysl. Zejména s ohledem na to, že jde o kombi větší než Octavia.
Na oficiální cenu se zatím čeká a ta o (ne)úspěchu rozhodne
Pro mnoho zájemců by to byla atraktivní nabídka poměru ceny a užitné hodnoty. Podle dostupných zdrojů by se nové kombi u nás opravdu prodávat mělo. Český BYD ho na webu zatím nemá. Ale co jsem slyšel, tak prodej by měl odstartovat hned začátkem září. Co si o autech značky BYD myslíte vy? Oceníme všechny komentáře dole pod článkem. My (tedy já určitě) máme o čínských vozech jasný obrázek.