Pokud hledáte auto s hybridním pohonem, ale s nízkou prodejní cenou a bohatou výbavou, pak nesmíte při výběru minout poslední model od MG. Zjistili jsme, co všechno vám dokáže nabídnout.
Redakce AutoŽivě se rozhodla podívat na zoubek hybridnímu modelu od automobilky MG, protože je evidentní, že toto velmi pěkné SUV má neskutečně dobře nabito prakticky ve všech ohledech. Model MG ZS Hybrid+ se objevil na našem trhu s výrazně nižší cenou oproti konkurenci, může se pochlubit velmi kvalitními technologiemi, ale i skutečně bohatou výbavou a k tomu hodně příjemnou spotřebou. Díky kombinaci všech těchto superlativů je tento model doslova předurčen k tomu, aby o něj byl až nebývalý zájem.
A my se také hned podíváme, co všechno je možné od tohoto šampióna, který se vyrábí v Číně ve spolupráci s londýnským designovým studiem, očekávat. Co se týče motorizace, tak pod kapotou MG ZS Hybrid+ tepe atmosférický čtyřválec 1.5 o výkonu 75 kW, pracující v Atkinsonově cyklu. Jedná se o technické řešení, které je poměrně běžné a setkáváme se s ním v rámci nejúspornějších hybridních pohonů.
Agilní motorizace a nízká spotřeba
Čtyřválec spolupracuje s elektromotorem o výkonu 100 kW, který vozu uděluje sympatickou svižnost a dynamiku. Celkový výkon agregátu disponuje 145 kW (198 koní) a navzdory faktu, že benzínový motor v tomto případě funguje především jako generátor elektrické energie, tak v rámci některých režimů dokáže pomoci i se samotným pohonem kol.
Co v tomto voze ovšem skutečně stojí za pozornost, to je multimodální třístupňová automatická převodovka. Ta totiž umožňuje plynulé přechody mezi benzínovým a elektrickým pohonem, ale navíc zefektivňuje využití energie a zvyšuje účinnost rekuperace. Co vás ale bude určitě zajímat, to je spotřeba, na kterou si lze v případě daného modelu MG v praxi sáhnout.
V rámci kombinované spotřeby je možné s vozem jezdit pod šesti litry na 100 kilometrů, přičemž nejnižší spotřeba je na úrovni dokonce 5,5 litru. A to je v dané automobilové třídě rozhodně velmi přívětivá, a především konkurenceschopná hodnota. Toto SUV měří na délku 4,43 metru a za pátými dveřmi ukrývá objem 443 litrů, který už dokáže pojmout velmi solidní porci zavazadel.
Komfortní interiér a až bezkonkurenční výbava
Když se zaměříme na interiér MG ZS Hybrid, tak ten nejenže působí vysoce moderně, ale také prostorně. A to dokonce prostorněji, než byste odhadovali při pohledu na exteriér vozu. Přední i zadní sedačky jsou pohodlné a překvapují prémiovostí materiálů, které bych sám v dané cenové kategorii neočekával. Navíc v zadní části kabiny je dostatek prostoru i pro větší pasažéry, což je další potěšující informace.
Na palubní desce je k dispozici displej o formátu 12,3 palce s velmi dobrým rozlišením, který spolupracuje s kvalitním kamerovým systémem. Také ovládání klimatizace je uživatelsky přívětivé a intuitivní. Už od základní verze s označením Excite model disponuje bohatou výbavou funkcí od adaptivního tempomatu a dvouzónové klimatizace až po bezklíčové odemykání a vyhřívané sedačky. Stejně tak již v základní verzi nechybí elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče a samozřejmě Apple CarPlay i Android Auto.
Podvozek tohoto MG je lehce tvrdší, což nebude každému úplně vyhovovat, ovšem pokud sáhnete po menším formátu kol (například 17palcová), dosáhnete tím podstatně většího komfortu právě od podvozku. A pak je tu ještě jeden menší nedostatek, a to v podobě horšího odhlučnění kabiny ve vyšších rychlostech. Je to sice škoda, ale v případě vozu s takto nízkou cenovkou mě to vlastně ani nepřekvapuje.
Jak si stojí toto MG proti konkurenci?
V rámci konkurenčního srovnání hraje MG do karet jednoznačně cenová politika. MG ZS Hybrid+ začíná na ceně pod 600 tisíci korunami a v nejvyšší výbavě je toto SUVéčko jen o necelých 80 000 korun dražší. To je ale stále o 30 000 až 180 000 Kč méně než u nejbližší srovnatelných hybridních soupeřů. Mezi ty patří Dacia Duster Hybrid, Toyota Corolla Cross, nebo třeba Renault Austral. Stejně tak naše MG vede na poli kombinované spotřeby, a přitom je jeho výkon srovnatelný s turbo diesely ve vyšších třídách.
MG jednoznačně boduje v celkové kombinaci cena/výkon/výbava, kde by se dalo říci, že de facto konkurenta vůbec nemá. Navíc je tento model podle mého názoru dokonce pohledný, jen se obávám, že při jeho vyšší a vyšší četnosti se brzy okouká. Už jen proto, že ničím dramatickým nebo řekněme extra výrazným z vnějšího pohledu nevyniká.
A co říkají na MG ZS Hybrid lidé, kteří s ním mají reálnou zkušenost?
Servisní technik Václav Novotný nám řekl: „Testujeme MG ZS Hybrid+ ve firemní flotile a zatím musím říct, že je auto bez problémů. Údržba je snadná a zákazníci si zatím nestěžují na poruchovost. Mně osobně se líbí nízká spotřeba MGčka a kvalita rekuperace. Jen je třeba dát pozor na netradiční měření spotřeby paliva. Hybridní systém může na IT rozhraní vykazovat odchylky oproti reálným hodnotám při tankování.“
Majitel vozu Roman Němec si také nemůže MG vynachválit a svěřil se nám: „Po půl roce máme na voze najeto přes 7 000 kilometrů a dlouhodobá spotřeba je 6,2 litru. Celou rodinu baví pohodlí v interiéru i velikost prostoru. Jen na dálnici auto kapku hučí, ale za danou cenu se na to dá zvyknout. Ovšem největší radost mám z vizuality, necítím se jako ve Fabii, ale konečně jako v moderním SUV.“
Pro koho je MG ZS Hybrid+ ideální volbou?
Na základě testů a uživatelských zkušeností vám AutoŽivě přináší shrnutí, pro koho se tento model jeví jako velmi zajímavá volba. Předně je MG ZS Hybrid+ vhodné pro mladé rodiny, které hledají přijatelný kompromis mezi prostorem, spotřebou a cenou. Vůz ocení převážně ti motoristé, kteří se ponejvíce pohybují ve městech nebo po okreskách a jen občas vyjedou na dálnici.
Toto MG je vhodné i pro méně zkušené motoristy už z toho důvodu, že po jeho koupi mají k dispozici sedmiletou záruku. A to je také lákadlo pro řidiče, kteří si chtějí auto podržet po delší dobu. No a navíc je vůz ideální pro ty, kdo si potrpí na bohatou výbavu, ale přitom nemohou nebo nechtějí do vozidla investovat vysokou částku peněz.
Cenový šampion v hybridním světě
MG ZS Hybrid+ je jasným důkazem toho důkazem, že hybridní novinky nemusí stát majlant, a přesto dokážou nabídnout vše, co náročnější řidiči očekávají. Tedy již zmiňovanou prostornost, moderní technologie, velmi pěknou výbavu a k tomu výjimečně nízkou cenu.
