Na český trh přijíždí nové hyperlevné SUV nabité technologiemi. Za tu cenu nemá v podstatě konkurenci

Jedno z nejhezčích SUV tohoto podzimu přijíždí právě na český trh. A co mnohé potěší, pod kapotou má klasický motor, který z objemu 1,5 litru nabídne zajímavých více než 200 koní.

i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Pokud bych měl já osobně označit jeden segment trhu jako možná nejvíc perspektivní a zajímavý pro zákazníky, byly by to s největší pravděpodobností kompaktní crossovery. Nebo kompaktní SUV, pokud chcete. Osobně celkem rozlišuji mezi crossoverem (stojícím již z podstaty názvu někde na půli cesty mezi hatchbackem a SUV) a „plnohodnotným SUV“, ale chápu názor většiny, že to je zkrátka „es-ú-véčko“. Pojďme se tedy na jedno mimořádně zajímavé podívat společně.

Kompaktní SUV a crossovery Češi zkrátka milují

Pohybujeme se přitom v opravdu mimořádně konkurenčním segmentu, kde operují všichni velcí hráči, nasazujíce přitom do boje ty nejtěžší kalibry. Velmi úspěšní jsou zde Korejci, kde KIA i Hyundai dokázaly svou nabídkou kompaktních SUV přebrat nemálo zákazníků Škodě. Tucson a Sportage zkrátka bodují tam, kde Kamiq je pro mnoho zákazníků malé auto, a Karoq už naopak velké. A ne zrovna levné. O Kodiaqu nemluvě. Volkswagen je na tom lépe, jeho portfolio „T“ modelů je chytře sestavené, a především početné.

Čínský Dongfeng a solidní síť servisů v ČR

Nyní se na tento vysoce konkurenční trh dostává i čínský Dongfeng se svým modelem Mage. Druhá největší čínská automobilka si přitom za roky působení stihla v Čechách vybudovat solidní zázemí s fungující prodejní i servisní sítí. Jejich bestsellerové MPV U-Tour za vpravdě velmi konkurenční cenu je možné potkat běžně na cestách, k vidění bývají i SUV od sesterského Voyahu. Mage se však nyní pouští do boje i s výše uvedenými korejskými giganty, a pochopitelně nejen s nimi. A našlápnuto má k tomu mimořádně dobře, posuďte sami.

iZdroj fotografie: Dongfeng
Technické parametry Dongfeng Mage
MotorPřeplňovaný benzínový Mach Power
Zdvihový objem (l)1,5
Nejvyšší výkon (kW)150
Nejvyšší točivý moment (Nm)305
Převodovka7DCT
Délka / Šířka / Výška (mm)4 650 / 1 905 / 1 630
Rozvor (mm)2 775
Pohotovostní hmotnost (kg)1 480
Počet míst k sezení5
Kombinovaná spotřeba (l/100km) NEDC7,2
PohonPřední náprava
Zdroj dat: Dongfeng

Přes 200 koní z 1,5litrového benzínového čtyřválce

Pod kapotou designově povedené karoserie se totiž nachází klasický spalovací motor o (neméně klasickém) a v Číně oblíbeném objemu 1,5 litru. A disponuje zajímavým výkonem 150 kW, čili 204 koní. Na „patnáctistovku“? Slušné. Za to se kdysi nemusel stydět přeplňovaný dvoulitr. Dojem trochu kazí čtyři koncovky výfuku, z nichž tři jsou falešné. Osobně bych se spokojil s jednou (nefalešnou) koncovkou výfuku, ale když to tak zákazníci chtějí, proč ne. A jakkoli by podobně výkonnému motoru slušel pohon všech kol, odpovídající i jeho mírně „terénnímu“ vzezření, jako obvykle je i zde poháněna jen přední náprava.

iZdroj fotografie: Dongfeng

Pokud však nebydlíte na horách nebo se na ně nechystáte každý druhý den v zimě, nemusí vás to příliš mrzet. Dennodenní soužití vám naopak usnadní sestava digitálních asistentů, počínaje nezbytnými ABS, EBD, ESC, TCS, stejně jako asistentem rozjezdu do kopce. Na palubě můžete počítat s asistenčními systémy řidiče, zahrnujícími zadní parkovací senzory, 360stupňovou panoramatickou kameru v HD rozlišení nebo automatické nouzové brzdění (AEB). Čínský crossover je standardně osazen 19palcovými hliníkovými koly a dodává se v pěti barvách.

Cena pod 600 tisíc korun je mimořádně zajímavá

To nejzajímavější však teprve přijde: Společnost Plastonic, coby zástupce Dongfengu pro Českou republiku, uvádí Mage na trh za mimořádně zajímavou cenu 599 900 korun. To je v porovnání s konkurencí (a s přihlédnutím k parametrům vozu) velmi slušná nabídka, co říkáte? První vozy by se přitom měly k zákazníkům dostat na konci října a v průběhu listopadu tohoto roku. Zkusíme si domluvit jeden exemplář z první várky na test a těšíme se, že vám budeme moci přinést podrobnější informace. Mimochodem, jak se nový Mage pozdává vám?

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články