Jedno z nejhezčích SUV tohoto podzimu přijíždí právě na český trh. A co mnohé potěší, pod kapotou má klasický motor, který z objemu 1,5 litru nabídne zajímavých více než 200 koní.
Pokud bych měl já osobně označit jeden segment trhu jako možná nejvíc perspektivní a zajímavý pro zákazníky, byly by to s největší pravděpodobností kompaktní crossovery. Nebo kompaktní SUV, pokud chcete. Osobně celkem rozlišuji mezi crossoverem (stojícím již z podstaty názvu někde na půli cesty mezi hatchbackem a SUV) a „plnohodnotným SUV“, ale chápu názor většiny, že to je zkrátka „es-ú-véčko“. Pojďme se tedy na jedno mimořádně zajímavé podívat společně.
Kompaktní SUV a crossovery Češi zkrátka milují
Pohybujeme se přitom v opravdu mimořádně konkurenčním segmentu, kde operují všichni velcí hráči, nasazujíce přitom do boje ty nejtěžší kalibry. Velmi úspěšní jsou zde Korejci, kde KIA i Hyundai dokázaly svou nabídkou kompaktních SUV přebrat nemálo zákazníků Škodě. Tucson a Sportage zkrátka bodují tam, kde Kamiq je pro mnoho zákazníků malé auto, a Karoq už naopak velké. A ne zrovna levné. O Kodiaqu nemluvě. Volkswagen je na tom lépe, jeho portfolio „T“ modelů je chytře sestavené, a především početné.
Čínský Dongfeng a solidní síť servisů v ČR
Nyní se na tento vysoce konkurenční trh dostává i čínský Dongfeng se svým modelem Mage. Druhá největší čínská automobilka si přitom za roky působení stihla v Čechách vybudovat solidní zázemí s fungující prodejní i servisní sítí. Jejich bestsellerové MPV U-Tour za vpravdě velmi konkurenční cenu je možné potkat běžně na cestách, k vidění bývají i SUV od sesterského Voyahu. Mage se však nyní pouští do boje i s výše uvedenými korejskými giganty, a pochopitelně nejen s nimi. A našlápnuto má k tomu mimořádně dobře, posuďte sami.
Technické parametry Dongfeng Mage | |
---|---|
Motor | Přeplňovaný benzínový Mach Power |
Zdvihový objem (l) | 1,5 |
Nejvyšší výkon (kW) | 150 |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 305 |
Převodovka | 7DCT |
Délka / Šířka / Výška (mm) | 4 650 / 1 905 / 1 630 |
Rozvor (mm) | 2 775 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1 480 |
Počet míst k sezení | 5 |
Kombinovaná spotřeba (l/100km) NEDC | 7,2 |
Pohon | Přední náprava |
Přes 200 koní z 1,5litrového benzínového čtyřválce
Pod kapotou designově povedené karoserie se totiž nachází klasický spalovací motor o (neméně klasickém) a v Číně oblíbeném objemu 1,5 litru. A disponuje zajímavým výkonem 150 kW, čili 204 koní. Na „patnáctistovku“? Slušné. Za to se kdysi nemusel stydět přeplňovaný dvoulitr. Dojem trochu kazí čtyři koncovky výfuku, z nichž tři jsou falešné. Osobně bych se spokojil s jednou (nefalešnou) koncovkou výfuku, ale když to tak zákazníci chtějí, proč ne. A jakkoli by podobně výkonnému motoru slušel pohon všech kol, odpovídající i jeho mírně „terénnímu“ vzezření, jako obvykle je i zde poháněna jen přední náprava.
Pokud však nebydlíte na horách nebo se na ně nechystáte každý druhý den v zimě, nemusí vás to příliš mrzet. Dennodenní soužití vám naopak usnadní sestava digitálních asistentů, počínaje nezbytnými ABS, EBD, ESC, TCS, stejně jako asistentem rozjezdu do kopce. Na palubě můžete počítat s asistenčními systémy řidiče, zahrnujícími zadní parkovací senzory, 360stupňovou panoramatickou kameru v HD rozlišení nebo automatické nouzové brzdění (AEB). Čínský crossover je standardně osazen 19palcovými hliníkovými koly a dodává se v pěti barvách.
Cena pod 600 tisíc korun je mimořádně zajímavá
To nejzajímavější však teprve přijde: Společnost Plastonic, coby zástupce Dongfengu pro Českou republiku, uvádí Mage na trh za mimořádně zajímavou cenu 599 900 korun. To je v porovnání s konkurencí (a s přihlédnutím k parametrům vozu) velmi slušná nabídka, co říkáte? První vozy by se přitom měly k zákazníkům dostat na konci října a v průběhu listopadu tohoto roku. Zkusíme si domluvit jeden exemplář z první várky na test a těšíme se, že vám budeme moci přinést podrobnější informace. Mimochodem, jak se nový Mage pozdává vám?