České SUV s čínskou cenovkou rozpoutalo lavinu zájmu: Brzy ho budou plné silnice. Vsadíme se, že se líbí i vám

Toto je opravdu extrémně podařený vůz. Nejen, že mu prakticky není co vytknout, ale navíc letí v prodejích strmě vzhůru. Můžete to být vynikající tip i pro vás.

i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
                   

Měl jsem možnost sám otestovat prakticky celou paletu vozů od oblíbené Škodovky, ale jeden model se mi přímo vypálil do paměti. A to z toho důvodu, že jsem s ním byl spokojený ve všech ohledech beze zbytku. Bylo to skutečně jedno z mála aut, kterému jsem nenašel ani jednu zásadní mouchu.

O které ze škodovek je nyní řeč? Pokud čekáte, že se jedná o Superba či Kodiaqa, jste na omylu. Kdepak, oním šampiónem je totiž Škoda Kamiq. Právě Kamiq, tedy menší SUV za rozumné peníze, se i v letošním roce řadí mezi nejžádanější škodovky v Česku vůbec. A pokud vás to překvapuje, tak tím spíše byste nyní měli zbystřit. Je to můj tip, který by vám určitě neměl uniknout.   

Takhle si představuji moderní kompaktní SUV

Škoda Kamiq je více než pozoruhodná tím, že se v ní automobilce podařilo skloubit přesně to, co si zákazníci nevíce žádají. Takže je i přes svůj formát menšího SUV (na délku měří 1 531 mm) parádně prostorná v přední i zadní části kabiny a je také pohodlná i na dlouhých trasách. Ovládací prvky jsou přehledné, dobře dosažitelné a k tomu Kamiqu nechybí úsporné, ale současně dostatečně živé motory. Jízdní projev modelu je velmi dobrý a potvrzuji z vlastní zkušenosti, že právě s Kamiqem je radost jezdit na denní bázi.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan

Zavazadelník má velice pěkný objem 400 litrů a po sklopení sedaček se prostor pro náklad zvětší až na 1 395 litrů. Už v rámci základního provedení Ambition má vůz ve výbavě klimatizaci, elektrická okna a centrální zamykání. Ve vyšších výbavách je navíc vyhřívání sedadel, dvouzónová klima, LED světlomety i podstatně větší ovládací displej (až 10 palců).  

Úsporné motory a ceny skutečně dostupné

Když se zaměříme na motory Kamiqu, jsou k dispozici pouze dva. Jednak můžete zvolit tříválcový 1.0 TSI s výkonem 95 či 115 koní, anebo za mě mnohem lepší variantu v podobě čtyřválce 1.5 TSI, který už generuje výkon 150 koní. Oba agregáty jsou úsporné, mají kultivovaný projev bez nějakých zvukových či pocitových nedostatků a nepřekračují v kombinované spotřebě obvykle 6 litrů benzínu na 100 km (podle motorizace přesně 5,2 až 6,2 litru). Já bych ale skutečně zvolil 1.5, který je výrazně živější, bezpečnější při předjíždění, a navíc mu predikuji delší životnost.    

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě.cz

Aktuálně jsou modely Kamiq k mání již od 494 900 korun, nebo občas v akci dokonce už i od 480 000 Kč. To se samozřejmě bavíme o nejslabším modelu v nejnižší výbavové řadě. Pokud vás bude zajímat litrový třílitr, ale již s vyšším výkonem 115 koní, pak už jeho cena vystoupá na 519 900 korun. Stopadesátikoňová verze 1.5 je samozřejmě ještě dražší (Kamiq Edition vyjde na 609 900 Kč) a finanční strop pak na vás čeká v podobě vrcholné verze s označením Monte Carlo. Sportovněji laděný Kamiq s řadou moc pěkných doplňků a plnou výbavou stojí 659 900 Kč.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Prostor, spotřeba i samotná jízda? Chválíme

Zkušenosti českých provozovatelů Kamiqu jsou veskrze kladné, což mě jedině těší. Zde máte k dispozici hned tři hodnocení našeho SUV, které vzešly z ankety AutoŽivě zacílené na motoristy, kteří mají s Kamiqem dlouhodobou zkušenost.

Paní Lenka Horáková z Olomouce se pochlubila: „Kamiq je naše první české SUV a jsem z něj nadšená já i můj partner. Auto vypadá hodně pěkně, vzadu usadím dvě sedačky a děti mají před sebou dost místa. Kufr výborný, zavazadla celé naší rodiny zvládá na víkendy bez problému. Spotřeba našeho třílitru je po okreskách 5,5 litru, takže super.“

Jiří Jakoubek z Mostu nám zase sdělil: „Mám Kamiqa v 1.5ce, tedy se silnějším motorem, protože 115 koní u litrovky mi přišlo málo. Náš vůz je svižný, pěkně ovladatelný a dobře odhlučněný. Jen kdybych ho kupoval znovu, šel bych do automatu, protože by pak jízda byla celkově komfortnější.“  

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě.cz

A pak tu máme ještě názor Miloše V. z Vysočiny: „Upřímně, za cenu pod půl milionem jsem čekal nutný kompromis, ale auto mi dává všechno, co potřebuji. Nejsem náročný řidič, klíčová je pro mě samotná jízda a bezpečnost. A obě věci Kamiq v mých očích naplňuje. Ještě jsem neřešil žádnou velkou opravu a spotřeba, ta nemá chybu.“

Zájem o Kamiqa jen tak neochladne

Škoda Kamiq je jasným důkazem toho, že i SUV může být stylové, praktické a cenově dostupné zároveň. Základní cena od 494 900 Kč dává prostor pro spoustu českých rodin, kterým musí vyhovovat spotřeba a v zásadě i univerzálnost modelu. Kamiq má v kabině hodně místa, vše vypadá z pohledu designu výborně, materiály působí poctivě. Tento vůz čeká ještě velká budoucnost a konkurence v daném segmentu bude mít co dělat, aby ho něčím extra zajímavým předčila.

Vyhráli bychom sázku, že se vám líbí?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články