Zbrusu nové SUV předčí prémiové BMW i naši Škodu. Plná výbava nestojí téměř nic – a design se povedl na jedničku

Velká rodinná SUV získávají stále více fanoušků. A očekávaný model z čínské produkce má kromě nízké ceny předvést mimořádnou kombinaci zajímavých vlastností. Známe ale i jeho nedostatek.

i Zdroj fotografie: Chery
                   

O tom, jak velká pohroma jsou pro evropské automobilky čínská auta, patrně není třeba vůbec diskutovat. V Česku se dostává do prodeje jeden model za druhým a tomu odpovídají i stále menší obavy zákazníků, kteří si na rozličné a často mnohdy špatně zapamatovatelné značky a jejich modely zvykají. Klíčové jsou pro ně především nízké prodejní ceny, ale i nadupaná výbava a velká porce komfortu, na které si čínští výrobci dávají stále více záležet.

Na výbavě a technologiích se tu nešetřilo

Jedním z takových vozů, který se zanedlouho objeví i na našem trhu, je sedmimístné SUV Chery Tiggo 8. Značka Chery už se v ČR začala nabízet a je jen otázkou času, kdy se její showroomy začnou postupně objevovat v jednotlivých krajích. V nabídce automobilky jsou zatím modely Tiggo 7 a 8 s tím, že osmičkový model získá svého sedmimístného bratra.  

i

Právě ten má největší ambice konkurovat oblíbenému Kodiaqovi, ale brousí si zuby i na prémiovější modely SUV s německými geny. Jeho konkurenceschopnost se má opírat o nižší cenu, prostornost, komfort a špičkovou výbavu v podobě moderních technologií. Zahraniční ohlasy na jeho kvality by se daly shrnout do rčení „hodně muziky za málo peněz“.

Až 279 koní pro rodinné jízdy na denní bázi

Nový Tiggo 8 se předvede ve dvou základních motorizacích. Předně jako ryze benzínový model ICE s agregátem 1.6 Turbo s výkonem 147 koní a k tomu ještě jako plug-in hybrid s celkovým výkonem 279 koní a čistě elektrickým dojezdem na 90 kilometrů. Podle WLTP by měl být jeho celkový kombinovaný dojezd až 1 050 km.

Obě verze budou sedmimístné a jejich interiér postavený na kvalitních materiálech má podle informací, které se podařilo získat AutoŽivě, překypovat prostorností. Pro představu rozměry tohoto velkého SUV jsou 4,72 m na délku, 1,86 m na šířku a 1,74 m na výšku. Praktičností i prostorem bude nové Tiggo 8 cílit především na rodiny, které hledají vůz na každodenní provoz, ale i na jízdy na velké vzdálenosti.

Bohatá výbava a cenovka až o 260 000 Kč nižší

Třetí řada sedadel bude figurovat již v základní verzi a samozřejmě bude sklopná kvůli rozšíření objemu zavazadlového prostoru. V základní výbavě také nebude chybět odvětrávání předních sedadel, panoramatické střešní okno, prémiová audio soustava s 12 reproduktory a centrální displej s formátem 15,6 palce. Samozřejmostí bude v Tiggo 8 paleta asistenčních systémů a kamerový systém pokrývající rozsah celého vozu.

iZdroj fotografie: Chery

Cena benzínové varianty většího Tiggo 8 má startovat na 899 000 korunách a plug-in hybrid můžete očekávat od cenovky 1 039 000 korun. Ale tyto ceny berte zatím raději s rezervou. Každopádně pokud by nakonec skutečně odpovídaly realitě, pak by podrazily například cenu nejlevnějšího Peugeotu 5008 o 40 000 Kč a cenu nejlevnější verze Škody Kodiaq dokonce o 80 000 korun.

Kdybychom porovnali Tiggo 8 s Kodiaqem v plug-in hybridním provedení, tak v tomto případě Tiggo dokonce Kodiaqa trumfne o více než 260 000 Kč, a to už je sakra pořádný náskok.  

Praktický, komfortní, ale s dotykovou klimou

Dosavadní testy SUV od Chery potvrzují vysoký komfort podvozku i sedaček v přední i zadní části kabiny, stejně jako bohatý prostor v zadní partii interiéru. Chvála se projevila i směrem k odhlučnění kabiny a praktičnosti interiéru. Hybridní pohon údajně pracuje spolehlivě, stejně jako automatická převodovka, která bude 6- a 7stupňová podle konkrétní verze modelu.   

iZdroj fotografie: Chery

Naopak kritické názory uživatelů Tiggo 8 se snášejí především na ovládání klimatizace výhradně přes dotykový displej, což je trend, proti kterému vyrukovala do boje Škoda Auto. Budiž za to pochválena, protože rychlé ovládání klíčových prvků v kabině vozu, které neodvádějí pozornost řidiče, sám vnímám jako naprosto zásadní. Ale jinak má být sedmimístné Chery Tiggo 8 velmi dobře dotažené, a to i v rámci jízdního charakteru a stability vozu.   

Celkově mám z tohoto očekávaného SUV velmi dobrý dojem. Bude to, věřím, kvalitní volba pro větší české rodiny, které nebazírují na etablovaných značkách na našem trhu, ale záleží jim především na cenové dostupnosti auta, pohodlí a bohaté výbavě včetně nejmodernějších technologií. Nezbývá ale než si počkat na reálné detaily Tiggo 8, redakce AutoŽivě má rozhodně v plánu se mu podívat pořádně na zoubek.

Tiggo 9: přichází větší, silnější a sebevědomější nástupce

Zatímco Tiggo 8 se chystá vstoupit na český trh jako dostupné sedmimístné SUV, jeho nástupce už na některých trzích stihl premiéru. Chery Tiggo 9 představuje další evoluci – větší, výkonnější a technicky vyspělejší vůz, který má značku posunout do vyšší ligy.

iZdroj fotografie: Chery

Automobilka ho označuje jako novou vlajkovou loď své SUV řady. Proti modelu Tiggo 8 přináší delší karoserii (4,82 m), širší postoj, a především zcela přepracovaný interiér, který působí luxusněji než cokoliv, co zatím Chery v Evropě nabídlo. Design interiéru kombinuje horizontální linky s prémiovými materiály, dvoudílným zakřiveným displejem a pečlivým odhlučněním kabiny.

iZdroj fotografie: Chery

Pod kapotou pracuje plug-in hybridní systém s výkonem až 370 koní, který kombinuje dvoulitrový přeplňovaný motor s dvěma elektromotory. Reálný kombinovaný dojezd přesahuje 1 200 km, přičemž čistě elektricky ujede více než 100 kilometrů. Přenos síly na všechna kola zajišťuje nově vyvinutá 9stupňová převodovka DHT, která se stará o plynulé zrychlení bez ztráty výkonu.

Prémiový komfort za neprémiovou cenu

Tiggo 9 zároveň ukazuje, že Chery umí nabídnout prémiový komfort bez přemrštěné cenovky. Odhadovaná česká základní cena by se měla pohybovat okolo 1,3 milionu Kč, tedy citelně méně než u srovnatelně vybavených SUV značek Škoda, Kia či Hyundai.

iZdroj fotografie: Chery

V základní výbavě by nemělo chybět kožené čalounění, 14reproduktorové audio, 50W bezdrátové nabíjení telefonu, masážní funkce sedadel ani head-up displej promítající navigaci na čelní sklo. Zahraniční recenze vyzdvihují především kvalitu zpracování, kultivovanost hybridního pohonu a nadstandardní ticho v kabině.

Číňané ukazují, že chtějí hrát první ligu

Na rozdíl od menších modelů Tiggo 4 a 7 už Tiggo 9 necílí na kompromisy. Chce se postavit přímo vozům jako Škoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe nebo Toyota Highlander. Zahraniční novináři, kteří měli možnost se s vozem svézt, se shodují, že Chery se poprvé reálně přibližuje evropským standardům – jak v jízdním projevu, tak v detailním zpracování kabiny. Pokud tedy Tiggo 8 představuje dostupný vstup značky na český trh, pak Tiggo 9 je jasný signál, že Číňané už nechtějí být jen „ti levní“. Chtějí být i ti nejlepší.

Dali byste přednost čínské, nebo evropské automobilce?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články