Nová generace oblíbeného kompaktního SUV slibuje výbornou cenu, spotřebu a špičkovou technologickou vybavenost. Ta má gradovat kvalitním částečně autonomním řízením.
Kompaktní SUV T-Roc letos vyšlo v nové generaci jako výrazně modernější, a především technicky vyspělejší. Zákazníky láká jeho německá preciznost, skvělá vizualita a i praktičnost. Nový motor hlásá kombinaci efektivity a odolnosti a cenovka vozu podráží nohy řadě z nejbližších SUV konkurentů. Cena nového T-Rocu začíná na 714 900 korunách, a přitom již základní verze je našlapaná hodně solidní výbavou včetně pokročilých jízdních asistentů.
Na diesel a manuál hned zapomeňte
Nová a v tomto případě konkrétně již druhá generace T-Rocu vyráží do boje o přízeň motoristů především s benzinovým mild-hybridem 1.5 eTSI ve dvou výkonových variantách, a to 85 kW (116 koní) a 110 kW (tedy 150 koní). Manuál už v jeho kabině nenajdete, ale zato se můžete těšit z dvojspojkové sedmistupňové DSG převodovky. T-Roc se také zcela rozloučil s naftovými pohony a poslušně vyráží vstříc emisním normám.
Vůz je možné pořídit ve třech výbavových kategoriích Trend, Life a Style, které se vzájemně velmi liší v rámci výbavových prvků. Trend je k mání za již uvedených 714 900 Kč, Life stojí o 80 000 korun více a model Style pak zákazníky vyjde na 894 900 korun.
Výrazně modernější a s nižší spotřebou navrch
Mezi hlavní přednosti nového T-Rocu patří jeho robustní platforma (MQB Evo), tužší karosérie, ale také delší rozvor, který napovídá, že v kabině nového modelu bude určitě více místa. Vůz přináší oproti předchozí verzi mnohem modernější interiér s 10,25palcovým displejem, citlivé parkovací senzory, velmi široké spektrum jízdních asistentů včetně částečné autonomní jízdy (kombinace adaptivního tempomatu a udržování vozu v jízdním pruhu).
Světlomety jsou adaptivní, skvěle výkonné a dvouzónová klimatizace je k dispozici od prostřední výbavové varianty Life. Zavazadelník má objem až 465 litrů, což je na SUV kompakt velmi dobrá hodnota. A tak se nový T-Roc velmi dobře hodí i do rodiny na nejběžnější cestování. Spotřeba se u jeho mild hybridů pohybuje od 5,4 do 6,5 litrů, což je další plus tohoto modelu.
Levnější než Karoq i Peugeot 2008 GT
Když se zaměříme na jeho přímé konkurenty, tak tu máme v prvé řadě Škodu Karoq, ale také Hyundai Kona, Renault Captur, Peugeot 2008 a i Toyotu C-HR. Zajímavé je, že T-Roc je postavený na prakticky stejném základu jako Karoq, ale T-Roc vede ve výbavě v základní verzi, v kvalitě technologií, a dokonce i v ceně. Karoq i zmíněná Toyota totiž začínají na cenách přes 750 000 korun a Peugeot 2008 GT je s cenou ještě výše a prodává se od 810 000 Kč.
Pokud je VW T-Roc ve vašem momentálním hledáčku, máte možnost ho koupit v předprodeji s tím, že vozy by měly být fyzicky k dispozici údajně ještě před koncem roku 2025, nejpozději v lednu 2026. Sám jsem měl možnost otestovat předchozí generaci a byl jsem mile překvapený komplexností vozu ve smyslu jeho praktičnosti a solidní prostorností v rámci formátu menšího SUV. Líbila se mi i kvalitní ovladatelnost a celkově jízdní vlastnosti.
Široká základna zákazníků
Nová generace slibuje snížení spotřeby, lepší technologickou vyspělost včetně bezpečnostních prvků, za což dávám novému T-Rocu palec nahoru. Měl by to být skutečně hrdý soupeř poslední verze Škody Karoq, která u mě tedy nasbírala za čas testování neskutečně vysoké body. A bylo by zajímavé zkraje příštího roku postavit oba vozy vedle sebe a důkladně je porovnat. Pokud se totiž právě v naší zemi Karoq prodává tak fantasticky, mohl by být i z nového T-Rocu prodejní šlágr.
Každopádně nová podoba dává VW T-Roc velkou moc ve smyslu široké škály potenciálních zákazníků. Dokáži si představit, že si ho stejně dobře pořídí běžná rodiny se dvěma dětmi, mladý pár coby praktický crossover, ale i manažer, který upřednostní jeho šikovný formát, moc pěkný exteriér a výborně dotažený interiér. Uvidíme, jak četně se nová generace tohoto modelu začne příští rok objevovat na silnicích. Podle mě jich málo nebude a velice rychle si zvykneme, že to bude neméně obvyklý vůz než Karoq.