Největší překvapení letošního roku. Japonec z dílny Lexusu s 10letou zárukou a sametovým podvozkem bude prodejní trhák

Tomu se říká pořádná konkurence německým automobilkám. Špičková výbava, výborná motorizace a k tomu parádní spotřeba i prodejní cena.

i Zdroj fotografie: Lexus
                   

Osmá generace Lexusu ES vyvolala nejen na českém trhu mimořádný zájem mezi fanoušky japonských automobilů. Tento komfortní sedan vyšší střední třídy překvapil nejen prémiovými materiály a zpracováním, ale i mimořádným komfortem a bohatou paletou moderních technologií. 

Hlavním tahákem je v jeho případě vysoce efektivní hybridní pohon o objemu 2,5 litru, možnost volby pohonu všech kol a záruka v délce až 10 let. Tento pohledný sedan, který má spíše charakter kupé, se stal ve své třídě skutečnou senzací a redakce AutoŽivě se proto rozhodla vám jej detailněji představit. 

Více prostoru a ovladače, které umí být neviditelné

Při pohledu na nové ES každého ihned zaujme jeho aerodynamická silueta karosérie a široké boky. Model je dlouhý 5,14 metru, široký 1 920 mm a jeho výška čítá 1 555 mm. K tomu tu máme rozvor bezmála 3 metry. Díky těmto rozměrům získalo ES oproti předchozí generaci výrazně prostornější kabinu, ve které je dostatek místa jak nad hlavou, v oblasti ramen, tak i na nohy v zadní části interiéru. A také zavazadelník si polepšil, kdy nyní nabízí objem téměř 500 litrů. 

i

Interiér je pro Lexus typicky stylově minimalistický a dominují v něm pohledné kvalitní materiály včetně imitace kůže. Vozu nechybí ambientní osvětlení velký 14palcový displej na palubní desce, který doplňuje za volantem usazený druhý displej s formátem 12,3 palce. Novinkou jsou v novém Lexusu ES Hidden Tech intuitivní ovládací prvky, které se zviditelní až po nastartování vozu. O komfort ve voze se mimo jiné postarala nová ventilovaná sedadla, která si majitelé tohoto modelu nadmíru pochvalují.

Výkon i spotřeba hodně solidní, záruka skvělá

V současnosti je na našem trhu k dispozici pouze model Lexus ES 300h, což je plug-in hybrid, který kombinuje 2,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Celkový výkon agregátu je k dispozici od 148 do 160 kW (218 koní) podle zvolené výbavové třídy. Vůz tak zrychluje od 8,9 do 8,2 sekundy z nuly na sto. Vůz je možné zakoupit jak v předokolce, tak s pohonem všech kol a jeho spotřeba se pohybuje okolo krásných 5 litrů (údajně začíná už na 4,8 litrech).

iZdroj fotografie: Lexus

Zajímavostí je až 17 reproduktorů kvalitního audio systému, a především digitální klíč v mobilu, kdy se už úplně obejdete bez klíčku, který byste museli nosit někde v kapse. K tomu stojí rozhodně za zmínku i 10letá záruka na nový vůz, která je limitovaná nájezdem 200 000 kilometrů. A takhle dlouhá záruka už, přiznejme si, dokáže ovlivnit rozhodování potenciálních zákazníků.   

Spousta parády pod milionem a půl

Nový Lexus ES 300h je v prodeji hned v pěti řadách výbavy, kdy nejlevnější předokolka Elegance začíná na ceně 1 440 000 Kč a nejdražší 4×4 Luxury je v nabídce od 1 980 000 korun. Na novém ES můžete mít 19palcová kola, panoramatickou střechu, elektrické otevírání víka kufru a dokonce i přední a zadní sedačky s ventilací. Asi vás vůbec nepřekvapí, že ES má k dispozici head-up displej, monitoring pozornosti řidiče, a dokonce i rozeznávání osob a cyklistů.

Těšte se i na elektriky

Jak se proslýchá, brzy by se měl u nás objevit také plně elektrický model ES, a to hned ve dvou variantách 350e a 500e. Lexus ES 350e se bude o pozornost ucházet výkonem 165 kW (224 koní), akumulátorem s kapacitou 76,96 kWh a zrychlením 8,2 s z 0 na 100 km/h. Vůz bude mít náhon na předek a slibuje reálný dojezd na vzdálenost 500 km.

iZdroj fotografie: Lexus

A pokud by vám to bylo málo, pak by vás mohl oslovit silnější elektromobil v podání Lexus ES 500e s 74,7kWh baterií. Ten přijde na náš trh v podání čtyřkolky s výkonem 343 koní a dokáže zrychlit na stovku za 5,7 vteřiny. Nabíjení z 10 na 80 % kapacity by měl zvládnout dokonce už za 30 minut. Cena této vrcholné verze se má pohybovat od 2 024 000 korun, přičemž slabší varianta ES 350e má startovat na ceně 1 880 000 korun. 

Oceňují exteriér, spolehlivost a sametový podvozek

Já osobně jsem velký fanda značky Lexus a věřím, že nová ESka budou stát za to. Na Lexusech mě obecně baví jejich spolehlivost, vizuální neobvyklost a samozřejmě extra velká porce komfortu. Nicméně co na nový Lexus ES říkají jeho reální majitelé, tak na to se hned podíváme.

Pan Kopecký z Prahy nám ke své volbě vozu sdělil: „Nové ES je můj již třetí Lexus v pořadí. A je to pro mě ideální spojení kultivovanosti a moderního hybridu. Líbí se mi na něm tichost jízdy, ohromná dávka prostoru vzadu a především ten sametový podvozek, se kterým je radost jezdit. Za milion a půl získáte pověstnou japonskou spolehlivost a výbavu, za kterou byste u německých aut zaplatili mnohem více. Lexus ES můžu všem vřele doporučit.“       

iZdroj fotografie: Lexus

Manažerka v telekomunikacích z Ostravy nám zase řekla: „Rozhodovala jsem se původně mezi BMW a Mercedesem, ale nakonec moje volba padla právě na Lexus ES 300h. Líbila se mi jeho neokoukaná vizualita, pohodlnost jízdy a přiznám se, že i 10letá záruka. S Eskem jezdím už čtyři měsíce a nemám si na co stěžovat. Dokonce i spotřeba je top.“

Další model, který hodně zabodoval

Lexus ES osmé generace skutečně vypadá na hodně dobrou volbu. Vůz boduje velkorysým prostorem, špičkovou technikou, komfortem i vysokou bezpečností. Nemluvě o krásném moderním vnějším hávu i hodně příjemném řešení interiéru. Pokud jsou vyjmenované kvality přesně to, co od nového vozu očekáváte, pak může být Lexus ES právě pro vás ten správný tip. Jeho cenovka není přemrštěná, výbava je opulentní a i spotřebu lze jedině chválit.

Líbí se vám nový Lexus?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články