Jedno z nejlepších kombi je nyní za směšnou cenu. Češi už ani nic jiného nechtějí, nominace na hit roku 2025?

Že Hyundai a KIA dokáží v Čechách nabídnout skvělé vozy za neméně skvělé ceny, je obecně známo. Toto kombi i s mimořádnou výbavou navíc to jenom dokazuje.

i Zdroj fotografie: KIA
                   

Není to tak dávno, co se mě jeden známý zeptal, jaká je dle mého soudu největší konkurence domácí Škody na našem trhu. A nejen na našem. Nemusel jsem přemýšlet ani vteřinu, abych „vypálil“ dvě jména: Hyundai a KIA. Ten užaslý pohled bych vám přál vidět. „To myslíš vážně?“ „Samozřejmě,“ odvětil jsem. „A myslel jsem si to od samého počátku, co jsou u nás na trhu. A rád ti vysvětlím proč. A ukážu navíc jeden aktuální příklad.“ Podle následné reakce mého známého jsem ho celkem pobavil. Věřím, že pobavím i vás. Nenechte se prosit.

Korejci si vybudovali pověst na SUV. Ale nejen na nich

Čili: již někdy před 15–20 lety, kdy se oba korejští hegemoni začali velmi přibližovat evropské konkurenci, respektive ji už občas předběhli, byla nabídka obou značek, speciálně v segmentu SUV, poměrně hodně široká. Hyundai ix 35, Santa Fe, KIA Sportage, Tucson nebo Sorento jsou jména, která této kategorii v Čechách „dláždily cestu“. Nutno dodat, že velmi úspěšně. V té době neměla Škoda (krom Yetiho) v této kategorii „ani kolo“, nezapomeňte. Kodiaq, Karoq a Kamiq se teprve chystaly na svoje představení.

test-hyundai-tucson-16-tgdi-1

Týdenní test Hyundai Tucson 1,6 TGDi: Kosmické SUV se vyrovná prémiové konkurenci

iZdroj fotografie: Hyundai

A potom přišla i30 od Hyundai. Navíc s českou stopou – vyráběla se a vyrábí totiž v Nošovicích, v české továrně Hyundai. Za velmi konkurenceschopnou cenu nabídla líbivé tvary a nečekaně velkou záruku, v kombi verzi pak stvrdila úspěch u všech těch, kdož potřebují větší kufr. Na úspěch bylo zaděláno. KIA doplnila nabídku modelem Ceed, což bylo zpočátku „dvojče“ i30. A zatímco Škoda měla stále jen svoji Octavii, Fabii a nepříliš výrazný Rapid (dnes Scalu), Korejci ve střední třídě bodovali na celé čáře.

Škoda najednou zjistila, že s dvojicí KIA/Hyundai se musí počítat

A doplnili to skvěle sestavenou nabídkou SUV, na něž Škoda neměla zpočátku vůbec žádnou odpověď. Výsledek? Asi to bylo pro Mladou Boleslav překvapení, ale obě korejské značky Škodě Auto opravdu sebraly nemálo zákazníků. Kdo by to před nějakými 20 lety řekl? A navíc, ony nepolevily ani v okrajových segmentech (které naopak Škoda zcela vypustila). Jeden příklad za všechny? Hyundai i30N. Hot hatch „jak vyšitý“, za dostupnou cenu a se skvělými jízdními vlastnostmi.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Jezdil jsem 7 dní ve sportovní verzí oblíbeného modelu Hyundai. Tohle auto je výsměchem konkurenci i řidičům na silnicích

Není divu, když je u Hyundai ladí jistý Rudolf Biermann, dřív šéfinženýr podvozků u BMW „M”. To se to pak panečku pracuje. Sesterský Ceed od KIA se postupně vydal vlastní cestou a přidal třeba mírně přizvednutý crossover XCeed (byl k dostání i v mimořádně pěkné oranžové barvě) a karosářsky velmi zajímavý fastback Proceed. Což je možná jeden z nejzajímavějších modelů, které korejský výrobce v posledních letech uvedl na trh. Není to klasické kombi, ani obyčejný hatchback – KIA tady sází na styl „shooting brake“, čili elegantní kombi s nízkou siluetou a sportovním švihem.

Zajímavá cena na kombi a 625 litrů. I s výbavou „Edice 30“

A ještě před rokem jej nabízel se zajímavým motorem 1,6 T-GDI ve verzi GT s neméně zajímavými 204 koňskými silami. Letos v nabídce zbyl už jen základní 1.5 T‑GDI  o výkonu nijak oslnivých 103 kW / 140 koní. Škoda. Stylová karoserie navíc není nejlevnější: k mání je od 669 980 korun. Jako tajný tip bych pro vás ale měl klasické kombi Ceed SW. To je totiž se stejným motorem k mání za výrazně zajímavějších 519 000 korun (s šestistupňovým manuálem), navíc nabízí praktičtější zavazadelník o objemu 625 litrů.

iZdroj fotografie: KIA

KIA Ceed SW „Edice 30“

  • 17″ hliníkové disky kol s pneumatikami 225/45/17
  • Bezklíčový vstup Smart Key a startovací tlačítko
  • JBL premiová soustava (8 reproduktorů, 320 W)
  • Výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
  • Elektricky ovládané víko pátých dveří
  • Černé čalounění stropu
  • Čalounění sedadel v kombinaci látka/umělá kůže
  • Elektronická parkovací brzda (EPB) s funkcí Auto Hold

A navíc: na oslavu 30 let značky KIA v čechách nabízí Edici 30, která stojí naprosto stejných 669 980 korun, jenže v základu dostanete nemalou výbavu navíc (viz infobox). Samozřejmostí je 12,3″ digitální přístrojový štít, LED přední i zadní světlomety, 10,25″ dotykový displej, Apple CarPlay / Android Auto, 360° kamera a paket asistenčních systémů. To je myslím velmi slušný poměr výkon/cena. Co říkáte? Není to náhodou celkem důstojná konkurence Octavii Combi, jenže za úplně jiné peníze? Co myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články