Pneumatiky s automatickou úpravou své šířky, jak fungují?

                   

Systém ContiSence vyšle při defektu pneumatiky signál řidiči

Pokud dojde při jízdě k protržení pláště pneumatiky, řidič ve většině případů dostane informaci na základě poklesu tlaku vzduchu. Nová pneumatika od Continentalu disponuje speciální technologií, Systémem ContiSense, která využívá novou elektricky vodivou směs. Ta, jakmile je pneumatika jakýmkoli způsobem poškozena, uzavře elektrický obvod v pneumatice a řidič dostane informaci o defektu v té samé chvíli, kdy došlo k uzavření obvodu.

Systém ContiSence kromě této funkce umožňuje také přenos elektrických impulsů od vysílače v plášti k přijímači, umístěného ve voze. Čidla umístěná v pneumatice na bázi pryže sledují v pravidelných intervalech hloubku dezénu a jeho teplotu.

Continental v budoucnu plánuje pořízení dalších čidel s dalšími funkcemi pro bezpečnou jízdu. Umět budou například přečíst povrch vozovky, informovat o teplotě povrchu vozovky nebo přítomnosti sněhu či ledu.

Technologie ContiAdapt upraví tlak vzduchu v pneumatice

Další technologií, kterou představuje německý výrobce pneumatik, nese označení ContiAdapt. V tomto případě se už nejedná pouze o pneumatiku, která má v sobě zabudované nejrůznější mikroprocesory, schopné upravovat tlak vzduchu, ale jde především o ráfek, který bude moci umět sám, automaticky upravovat svou šířku.

ContiAdapt umožňuje vozidlům jezdit v nejrůznějších situacích na čtyřech různě širokých a nahuštěných pneumatikách. Continental připravil koncept zvláště pro jízdu na mokré silnici, nezpevněné cestě, na suché či kluzké vozovce. Ve výsledku budou senzory sledovat dění na silnici a následně dojde k automatické změně velikosti ráfku.

Pokud vůz jede na suché vozovce, zmenší se styčná plocha pneumatiky a v té chvíli se zvýší tlak. Dojde tak k menšímu valivému odporu a následně nižší spotřebě.

V opačném případě, kdy senzory vyhodnotí stav vozovky pro nebezpečí smyku, sníží se tlak, může dojít dokonce i pod hranici 1 baru, pro případ vyproštění z hlubokého sněhu nebo pro průjezd po zledovatělé vozovce.

Zdroj fotografií: continental-tires.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články