Green NCAP po roce fungování: Testovaná auta ukazují velké rozdíly ve spotřebě

                   

Spotřeba je stále velké téma. I když se se díky nutnosti používat standard měření WLPT čísla mnohem více blíží realitě, odchylky tu stále jsou. I proto byla založena organizace s názvem Green NCAP, která má aktuálně za sebou první rok fungování. A také řádku testů, při kterých si posvítila na mnoho vozidel a jejich spotřebu.

Co je to Green NCAP?

Jistě znáte organizaci Euro NCAP, která se zabývá nárazovými testy a následně pomocí hvězdičkového hodnocení ukazuje, které vozy jsou bezpečné a které nikoliv. Green NCAP také testuje, ale nikoliv bezpečnost, nýbrž spotřebu. Následně jsou daná data porovnány s udávanou spotřebou automobilek a každé z testovaných vozidel je ohodnoceno. Cíl testování je jasný. Zhodnotit spotřebu vozidel ve skutečně reálných podmínkách, které standard WLPT stále ještě nedokáže stoprocentně nasimulovat.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Green NCAP tak má být do budoucna organizací, která společně se sesterskou Euro NCAP pomůže zájemcům o nové auto vybrat takové, které jim bude vyhovovat. A to podle důležitých parametrů, kterými je právě bezpečnost, ale také spotřeba. I když díky standardu WLPT jsou odchylky menší, stíle jsou.

Podívejte se na testovaná vozidla a jejich výsledky

Green NCAP má za sebou rok fungování a také první testy automobilů. Ty dopadly dá se říci podle očekávání. Pokud porovnáme udávanou spotřebu s tou, kterou naměřila organizace Green NCAP, tak se hodnota liší. O kolik je to konkrétně vám prozradí následující výčet.

Benzinové vozy

  • Volkswagen Up! GTI 1.0 TSI, 115 HP – 5,6 l / 100 km (7,1 l / 100 km)
  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Euro 6, 100 HP – 5,7 l / 100 km (6,8 l / 100 km)
  • Fiat Panda TwinAir 0,9 l, 84 hp – 5,9 l / 100 km (7,6 l / 100 km)
  • Mercedes A-Class 1,3 l, 163 HP – 6,7 l / 100 km (7,1 l / 100 km)
  • Seat Arona 1.5 TSI, 150 hp – 5,9 l / 100 km (7,3 l / 100 km)
  • Opel Corsa 1,0 l, 90 HP – 6,1 l / 100 km (7,4 l / 100 km)
  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 6D-Temp, 125 HP – 7,1 l / 100 km (8,3 l / 100 km)
  • Volvo XC40 T5 2,0 l 4 × 4, 250 HP – 8,6 l / 100 km (10,5 l / 100 km)
  • Subaru Outback 2,5 l 4 × 4, 175 HP – 8,9 l / 100 km (10,5 l / 100 km)

Naftové vozy

  • Volkswagen Golf 1.6 TDI, 110 HP – 5,0 l / 100 km (6,0 l / 100 km)
  • Renault Scenic DCI 150 (1,8 l), 150 HP – 5,3 l / 100 km (6,6 l) / 100 km)
  • BMW X1 18D (2,0 l), 150 HP – 5,5 l / 100 km (6,4 l / 100 km)
  • Škoda Octavia 2.0 TDI, 150 HP – 5,5 l / 100 km (6 , 6 l / 100 km)
  • Mercedes C-Class 4 × 4 C220D (2,0 l), 195 hp – 5,7 l / 100 km (6,8 l / 100 km)
  • Audi A7 Sportback 50 TDI (3,0 l) ), 285 HP – 7,4 l / 100 km (8,4 l / 100 km)

Vozy na CNG

  • Fiat Panda 0,9 l, 80 hp – 4,2 kg / 100 km (5,1 kg / 100 km)
  • Audi A4 Avant g-tron (2,0 l), 170 HP – 4,6 kg / 100 km ( 5,0 kg / 100 km)

Elektrické vozy

  • Hyundai Ioniq Electric , 88 kW (120 HP) – 14,1 kWh / 100 km (19,3 kWh / 100 km)
  • BMW i3 , 125 kW (170 HP) – 15,3 kWh / 100 km (19,8 kWh / 100 km)
  • Nissan Leaf 40 kWh, 110 kW (150 HP) – 17,2 kWh / 100 km (22,9 kWh / 100 km)

Většinou pouze drobné odchylky

Pokud se podíváte na udávanou spotřebu i na tu naměřenou, uvidíte že odchylky jsou spíše menší, dá se říci že v jednotkách procent. Přesto se ale dají najít automobily, které vybočují výrazně. U nich už mluvíme o desítkách procent, což by mohlo řidiče v případě koupě takového vozu negativně překvapit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články