Evropská unie bojuje proti emisím celkem tvrdě. To lze posledních několik let jasně pozorovat na vozovém parku, který se výrazně mění. Po éře downsizingu zde máme trend využívání hybridních vozidel, stejně jako trend snižování portfolia vozidel s naftovým motorem. A právě ty jsou dlouhodobě trnem v oku nejenom lidí z EU.

Byly stanoveny, a poté zrušeny podmínky pro schválení

Jedním z důležitých dokumentů, který souvisel s emisními limity, bolo nařízení Komise EU 2016/646. To kromě jiného stanovalo přesné limity související s tím, jaké limity NOx musí automobil plnit, aby došlo k jeho homologaci. Nutno však dodat, že právě část týkající se daných poměrně striktních limitů byla v půli prosince loňského roku zrušena, což mnohým automobilkám takzvaně rozvázalo ruce a dalo jim čas na úpravu svých vozidel, aby byly schopny daná nařízení plnit.

Roční lhůta brzy vyprší

Dané nařízení o emisních limitech však nebylo zrušeno definitivně. Byla stanovena lhůta přesahující jeden rok. A ta bude velmi brzy končit, což znamená, že daný dokument, a hlavně jeho příloha týkající se povinnosti dodržovat dané limity opět vejde v platnost. To pro automobilky znamená, že aby jejich vozy prošly bez problémům homologačním procesem, nesmí jejich benzínové vozy produkovat více než 60 mg / km a naftové vozy nesmí produkovat více než 80 mg / km oxidů dusíku.

Mnoho aut toto není schopno plnit




Jak ukazuje několik posledních testů, tak ani několik týdnů před opětovnou platností daného nařízení je mnoho vozidel, která stále nejsou schopna daná nařízení plnit. Katastrofický scénář by poté mohl být takový, že ty vozy, co nesplní požadavky na normu Euro 6 jednoduše nebudou moci být zaregistrovány v rámci EU. A zatím to vypadá, že po více než roce, který dala EU automobilkám navíc už žádné další posunutí termínu nebo výjimky v plánu nebudou.