Vypadalo to, že různé asistenční systémy budou hojně instalovány jenom do aut. Jak pro zlepšení komfortu, tak i proto, že je to podle nových pravidel EU nutnost. Pokud jde o motocykly, zde se nic podobného delší dobu nedělo a vypadalo to, že se bez asistentů zcela obejdou. Realita je však trochu jiná.

Výrobci pracují na vývoji

Zatímco u aut jsou asistenční systému už nějakých pár let v podstatě běžnou praxí, tak musíme říci, že v případě motocyklů se aktuálně pracuje na vývoji. Oznámila to v minulosti řada velkých značek, jako Ducati, KTM, Harley-Davidson a také Kawasaki. Zatímco první trojice je stále ve fázi vývoje a testování, poslední čtvrtý velký producent motorek jim takzvaně vypálil rybník.

Kawasaki představila systém ADAS

Značka Kawasaki tak v podstatě způsobila revoluci v segmentu motocyklů, jelikož je prvním velkým výrobcem, který i do svých klasických motocyklů začne po vzoru aut instalovat různé asistenty. A to hned v celém balíčku, který je pojmenován jako ADAS neboli Advanced Driver Assistance Systems. V podstatě jde o několik prvků, které dnes velmi dobře známe z osobních automobilů. Vývoj vedla především společnost Bosch, která se také výrazně podepsala na daném prvenství.

Co motorky Kawasaki umí?

Co daný balíček asistentů ADAS vlastně umí? Primárně bude k dispozici adaptivní tempomat, který dokáže rychlost motorky upravit podle toho, jak rychle jede vozidlo, které je dojížděno. Dále nebude chybět třeba systém varování před kolizí, pokud by řidič včas nereagoval na překážku, nebo intenzivní brzdění před ním. Pokud ani přes varování jezdec nijak nezakročí, spustí se dokonce i systém automatického brzdění. Zde zůstává nezodpovězená otázka, nakolik bude tento krok pro motocyklistu bezpečný. Opomíjet však nelze ani systém sledování mrtvého úhlu, který má zvýšit hlavně bezpečnost při předjíždění.