Vůně nového auta je něco specifického a unikátního. Někteří ji milují, jiní ji nesnášejí. Pokud si myslíte, že auto takzvaně voní novotou jenom pro specifický zápach jednotlivých dílů, není to až tak úplně pravda. To, jak může auto vonět, lze ovlivnit. A jsou automobilky, které na to dokonce mají i specifická udělení a specifické týmy.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Audi má své oddělení, zkoumající vůně

Jednou takovou automobilkou, která vůni svých nových aut skutečně řeší, je Audi. Jak by také ne. Na trh dodává i prémiové vozy a je třeba, aby byly vyladěny k dokonalosti po všech stránkách. I z hlediska toho, aby když do nich nový majitel poprvé sedne, aby ucítil příjemnou a líbivou vůni.

Aby jí bylo dosaženo, využívá Audi pětičlenného týmu, který vede Heiko Lüßmann-Geiger. Ten zde nastoupil už v roce 2000 a od té doby má jeden důležitý úkol. Zkoumat jednotlivé položky použité v interiérech vozu a zjišťovat, jak voní. Nebo jak smrdí. Od toho se následně bude odvíjet to, zda vůbec budou použity, nebo zda bude nutné upravit například použité materiály tak, aby následné vůně konkrétního prvku byla příjemnější.

Vyhodnocení podle stupnice

Tým, který se označuje jako Audi Nose má náplň práce celkem jednoduchou. Průběžně totiž čichá k jednotlivým součástem a dané věci ohodnotí bodovou škálou. Ta má stupnici jedna až šest. Nejnižší bodové ohodnocení mají věci téměř bez zápachu, což se týká třeba keramiky, nebo skla. Naopak nejvyšší čísla dostávají věci, které voní nepříjemně. Jedná se třeba o různá lepidla v některých dílech.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Získané bodové ohodnocení potom rozhoduje o tom, zda bude daný díl použitý, nebo nikoliv. Pokud dostane hodnocení menší než 4, tak může být do Audi namontován. Pokud ne, je třeba hledat další možná řešení, aby byla vůně nového auta co nejlepší. Jak je vidět, tato automobilka rozhodně neponechává nic náhodě a rozhodně nechce, aby výsledná směsice pachů v novém voze byla důvodem, proč budou majitelé jejich auto hodnotit spíše negativně.